دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
هشدار مانیل به ترامپ

دوترته: توافق امنیتی با آمریکا را پاره می‌کنم

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 500566
رئیس جمهوری فیلیپین به دونالد ترامپ هشدار داد که در صورت استقرار دائمی نیروها و تجهیزات نظامی ارتش آمریکا در خاک این کشور توافق امنیتی میان 2 کشور را لغو می‌کند.
دوترته: توافق امنیتی با آمریکا را پاره می‌کنم
به گزارش فارس، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین، آمریکا را متهم کرد که به دنبال ساخت انبارهای مهمات دائمی در کشورش است و به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که این اقدام توافق امنیتی میان مانیل و واشنگتن را به مخاطره می اندازد.

وی گفت که آمریکا پایگاهای نظامی خود را در 3 استان فیلیپین مستقر کرده است و قصد دارد این انبارها را به طور دائمی حفظ کند.

دوترته در یک کنفرانس خبری تلویزیونی تاکید کرد که من به امریکا چنین اجازه‌ای نخواهم داد. وی گفت که به ارتش آمریکا گفته است از دائمی کردن پایگاههای نظامی صرفنظر کند.

رئیس جمهور فیلیپین افزود: استقرار دائمی پایگاههای نظامی آمریکا در خاک فیلیپین برخلاف مفاد توافق امنیتی میان 2 کشور است و تهدید کرد که آن را مورد بازنگری قرار می‌دهد و شاید در نهایت آن را لغو کند چرا که یک دستور اجرایی است.

اظهارات رئیس جمهور فیلیپین 3 روز پس از آن مطرح می‌شود که یک مقام نظامی فیلیپین از تلاشهای پنتاگون برای آغاز ساخت پایگاه، فرودگاه و تاسیسات نظامی برای استقرار نیروها در داخل پایگاههای نظامی موقت آمریکا در این کشور تا چند ماه آینده خبر داد.

طبق یک توافق امنیتی میان آمریکا و فیلیپین که در سال 2014 امضا شده است، آمریکا اجازه دارد در قالب عملیاتهای بشردوستانه و عملیاتهای امنیتی دریایی در 5 پایگاه نظامی این کشور کشتی، هواپیما و نیروی نظامی مستقر کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *