دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ترامپ هشدار آب و هوایی دولت خودش را هم قبول ندارد

سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 654857
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، گزارش دولت خودش را که هشدار می‌دهد اگر انتشار کربن همچنان بدون نظارت بر تغییرات آب و هوایی ادامه یابد، ضررهای اقتصادی عظیمی حاصل می‌شود، قبول ندارد.
ترامپ هشدار آب و هوایی دولت خودش را هم قبول ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید گفت: من باور نمی‌کنم! اگر کشورهای دیگر تدابیری برای کاهش انتشار کربن در نظر نگیرند، ایالات متحده چنین کاری نخواهد کرد.

او به خبرنگاران گفت: بخش‌هایی از این گزارش را خواندم و خوب بود!
ترامپ همچنین به هشدار اصلی "ارزیابی آب و هوایی ملی" مبنی بر اینکه تا پایان این قرن صدها میلیارد دلار بر اثر تغییرات آب و هوایی ضرر ایجاد می‌شود، بی‌توجهی کرد. او تکرار کرد: نه، نه، آن را باور ندارم! خب، شما چین و ژاپن و تمام آسیا را دارید و دیگر کشورها را. اما این خطاب به ماست. اکنون ما در پاک‌ترین دوره تا به امروز قرار داریم. این برایم اهمیت زیادی دارد. اما اگر ما تمیز باشیم و دیگر نقاط جهان کثیف باشند، اصلا خوب نیست. بنابراین من هوای تمیز و آب تمیز می‌خواهم و این اهمیت دارد!

براساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، با تداوم رشد آلاینده‌ها به حدی بی‌سابقه، ضررهای سالانه در برخی بخش‌های اقتصادی تا پایان این قرن به صدها میلیارد دلار می‌رسد؛ بیش از تولید ناخالص داخلی فعلی اکثر ایالات آمریکا. طبق آن، انتظار می‌رود بدون تغییرات شدید و پایدار در زمینه کاهش جهانی و سازگاری منطقه‌ای، تغییرات آب و هوایی موجب زیان‌های فزاینده‌ای به زیرساخت‌ها و اموال آمریکا شود و می‌تواند مانع رشد اقتصادی در این قرن شود.

دونالد ترامپ پس از رسیدن به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ ایالات متحده را از توافق بین‌المللی پاریس خارج کرد. هدف این توافق کاهش دمای جهانی و تصویب یک سری قوانین حفاظت از محیط زیست بود اما ترامپ به بهانه اینکه اقتصاد آمریکا به رشد نیاز دارد، از آن خارج شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *