يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نامه چهره‌های آکادمیک آلمان در حمایت از نقش ایران و روسیه در سوریه

يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 500389
گروهی از چهره‌های آکادمیک آلمان اعلام کردند، بر خلاف غرب که قصد نابودی سوریه و سایر کشورهای خاورمیانه را دارد، روسیه و ایران نقشی سازنده در جلوگیری از سقوط اسد و تشکیل یک دولت سنی بنیادگرا در سوریه ایفا می‌کنند.
نامه چهره‌های آکادمیک آلمان در حمایت از نقش ایران و روسیه در سوریه
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از اساتید دانشگاه‌ها با انتشار نامه‌ای مشترک از رویکرد مغرضانه جریان‌ اصلی رسانه‌ای در منفی نشان دادن نقش ایران و روسیه در درگیری سوریه انتقاد کردند. این نامه با عنوان "بیانیه‌ای درباره جنگ سوریه" توسط هیئت مشاوره علمی سازمان بین‌المللی آتاک (Attac) به رشته تحریر درآمده است که کمپین‌هایی برای جایگزینی جهانی‌سازی برگزار می‌کند.
آنها نوشتند: روسیه و ایران تمام احتمالات برای یافتن راه‌حل صلح‌آمیز و دیپلماتیک برای این درگیری را امتحان کردند و گرچه این تلاش‌ها در ابتدا به نظر می‌رسید که بیهوده باشد اما به حملات نظامی و جنگ در حلب پایان داد. بنابراین، گمان می‌کنیم که این حملات به روسیه در جریان اصلی رسانه‌ای نامعقول و پوچ است.
این اساتید همچنین به مصاحبه سال ۲۰۱۱ وسلی کلارک، دبیرکل وقت ناتو اشاره کردند. او فاش کرده بود که تنها چند هفته پس از حملات ۱۱ سپتامبر، دولت آمریکا طرح حمله به عراق و پنج کشور دیگر خاورمیانه را در دست داشت. کلارک فاش کرد: پنتاگون طرح‌هایی برای حمله به هفت کشور طی پنج سال در دست داشت که از عراق شروع می‌شد و بعد نوبت به سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و نهایتا به ایران می‌رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *