جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم:

ارشاد درباره "امپراطور جهنم" تجدیدنظر کند

عدم حضور امپراطور جهنم در جشنواره سبب خوشحالی کشورهای عربی می شود
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 499946
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: متأسفانه به دلایل غیر قابل قبول به فیلم امپراطور جهنم اجازه نداند در بخش سودای سیمرغ شرکت کند و طبیعی است که آنها نیز در جشنواره حضور پیدا نکنند این در حالی است که فیلم های معمولی با سوژه های تکراری در جشنواره هستند امیدواریم که تا فرصت هست آقایان تجدید نظر کنند.
به گزارش جهان نيوز، دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم پیرامون فیلم امپراطور جهنم به صابرنیوز گفت: فیلم امپراطور جهنم یک فیلم بسیار مؤثر است که به موضوعی بسیار مهم پرداخته و آن هم بحث تکفیری ها است و همچنین نقش مخربی که در جهان اسلام داشته و حامیان این جریان تروریستی که آل سعود و هم غربی ها هستند.

وی ادامه داد: قطعاً چنین فیلمی باید مورد حمایت قرار می گرفت و وزارت ارشاد باید در این خصوص سرمایه گذاری می کرد که متأسفانه چنین کاری تاکنون نکرده است حال که امپراطور جهنم آماده شده ومی توانست در بخش سودای سیمرغ یعنی در بخش مسابقه حضور پیدا کند متأسفانه به دلایل غیر قابل قبول این فیلم را اجازه نداند و طبیعی است که آنها نیز در جشنواره حضور پیدا نکنند این در حالی است که فیلم های معمولی با سوژه های تکراری در جشنواره هستند امیدواریم که تا فرصت هست آقایان تجدید نظر کنند.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: امپراطور جهنم که بازتاب وسیعی در کشور های عربی داشته عدم حضورش در در جشنواره سبب خوشحالی آنها شود و آنها نیز در رسان های شان خواهند گفت که این فیلم در خود جمهوری اسلامی نیز مورد توجه قرار نگرفت.

حسینی در پایان افزود: وقتی از چنین فیلمی هایی وزارت ارشاد حمایت نمی کند حداقل انتظار این است که مانع بر سر اینگونه فیلم ها قرار ندهد. جشنواره فجر که در داخل و خارج مورد توجه قرار می گیرد می توانست فرصتی باشد برای معرفی چنین آثاری باشد کارگردان امپراطور جهنم آقای شیخ طادی که در گذشته نشان داده که هم از لحاظ مضمون و هم از لحاظ ساختار فیلم های ارزشمندی را می سازد و فراموش نکردیم فیلم شکارچی شنبه که فیلم اثرگذار که در راستای اهداف جمهوری اسلامی ساخته شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه وزارت ارشاد دولت یازدهم نه اسلامی است و نه انقلابی و به جز ....فرهنگی ثمره دیگری نداشته است