جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رسیدگی به درخواست عفو فراگیر «مبارک»

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 499694
همزمان با فرا رسیدن ششمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه که به سرنگونی رژیم دیکتاتوری «حسنی مبارک» منجر شد، دادگاه امروز به درخواست عفو فراگیر مبارک رسیدگی‌ می‌کند.
رسیدگی به درخواست عفو فراگیر «مبارک»
به گزارش فارس، دادگاه قضایی اداری شورای دولت مصر امروز سه‌شنبه نخستین جلسه برای رسیدگی به درخواست ارائه شده از سوی «احسان محرم محمد محرم» وکیل حقوقی در خصوص توصیه به ریاست جمهوری مصر برای صدور فرمانی درباره عفو فراگیر مبارک، برگزار می‌کند.

پایگاه الیوم‌السابع گزارش داد که احسان محرم محمد محرم دادخواستی قضایی به دادگاه قضایی اداری شورای دولت ارائه کرده و خواستار توصیه این دادگاه به ریاست جمهوری برای عفو مبارک در تمامی پرونده‌ها شده است.

در این دادخواست از «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر برای صدور فرمانی جهت عفو مبارک با توجه به شرایط جسمانی و کهولت سن وی درخواست شده است.

حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر به قتل انقلابیون در سال 2011 و اختلاس از بیت‌المال متهم است و تا کنون احکام متفاوتی علیه وی صادر شده و از جمله اینکه وی را از اتهام دست داشتن در قتل انقلابیون تبرئه کرده‌اند اما این احکام هنوز نهایی نشده است.

مبارک در حال حاضر در بیمارستان نظامی «المعادی» بستری است.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *