جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

داعش به پهپادهای بمب افکن در موصل روی آورد

يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 498082
روزنامه ساندی تلگراف اعلام کرد که گروه تروریستی داعش برای حمله به غیرنظامیان در مناطق آزاد شده شهر موصل در شمال عراق به پهپادهای بمب افکن روی آورده است.
داعش به پهپادهای بمب افکن در موصل روی آورد
به گزارش مشرق، گروه داعش از پهپاد برای فروریختن بمب روی سر غیرنظامیان در محله های آزاد شده شهر موصل استفاده می کند.

وی افزود: داعش قبلا پهپادها را برای عملیات شناسایی به پرواز در می آورد که این پهپادها فقط از نوع پهپادهای تجاری که به دوستداران هوانوردی فروخته می شود، نیست بلکه یک سری پهپاد دست ساز با بالهای ثابت را نیز شامل می شود.

این خبرنگار تصریح کرد: تا چندی پیش، دلایلی وجود نداشت که گروه داعش از این مرحله پا را فراتر بگذارد اما حملات اخیر تایید کرد که این گروه از توانمندی فروریختن نارنجک های 40 میلی متری برخوردار شده است.

وی افزود: غیرنظامیانی که برای خرید به بازار محله های آزاد شده شهر موصل می روند؛ در معرض حملات داعش به این شیوه هستند و هشت نفر هفته گذشته در یکی از این حملات به بازاری در شهر موصل زخمی شدند.

این خبرنگار به نقل از یک نوجوان مجروح 14 ساله که در یک مرکز پزشکی موقت درحال درمان بود، گفت: با خانواده ام در شرق موصل درحال گشت و گذار در بازار بودم که یک پهپاد کوچک داعش نارنجی را بالای سر ما فرو ریخت.

به گفته خبرنگار ساندی تلگراف، یک فروشنده میوه و سبزی در بازار نیز به وی تاکید کرد که پهپادی کوچک را درحال فروریختن نارنک دیده است.

خلیل جواد از اعضای تیم امدادرسانی پزشکی نیروهای ویژه عراقی گفت: این اولین باری است که می شنوم داعش از پهپادها بمب فرو می ریزد.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *