شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۲۹
پروانه مافی، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در گفتگو با جهان نیوز:

شورای نگهبان کار غیرمنتظره هیئت‌های اجرایی را تا حدی اصلاح کرد؛ افراد بیشتری تایید صلاحیت شدند/ امیدواریم یک اقلیت منتقد دولت در مجلس آینده شکل بگیرد/ شور انتخابات عمومی نشده؛ بخشی از جامعه هنوز از زمان انتخابات بی‌خبر هستند/ مردم حق طبیعی رای دادن را از خودشان سلب نکنند

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 869970
عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: رای دادن حق مردم است از مردم می‌خواهم که این حق طبیعی را از خودشان سلب نکنند.
شورای نگهبان کار غیرمنتظره هیئت‌های اجرایی را تا حدی اصلاح کرد/ امیدواریم یک اقلیت منتقد دولت در مجلس آینده شکل بگیرد/ شور انتخابات عمومی نشده؛ بخشی از جامعه هنوز از زمان انتخابات بی‌خبر هستند/ مردم حق طبیعی رای دادن را از خودشان سلب نکنند
گروه سیاسی جهان نيوز: پروانه مافی، چهره سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با جهان نيوز درباره افزایش تعداد تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان در این دوره از انتخابات مجلس نسبت به دوره‌های قبل اظهار داشت: شورای نگهبان کار تند و غیر منتظره هیئت‌های اجرایی را تا حدودی اصلاح کرد و سعی کرد افراد بیشتری تایید شوند. ولی آنچه که مشخص است عمده این افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند افرادی ناشناخته یا کمتر شناخته شده هستند. طبیعتاً جایگاه رای گیری آنان نمی‌تواند قوی باشد حتی اگر بستگان و طایفه شان هم بخواهند به آنان رای دهند به دلیل اینکه افراد کمتر شناخته شده‌ای هستند رای آوری بالایی نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: تازه اگر افرادی که کارآمدی و کاردانی ندارند رای هم بیاورند برای مجلس نمی‌توانند خیلی مفید باشند به دلیل اینکه آدم‌های شاخصی برای فعالیت‌های سنگین مجلس نخواهند بود.

این سیاستمدار اصلاح طلب گفت: علیرغم اینکه شورای نگهبان سعی کرد در چند مرحله به اصطلاح آن تلخی عدم تایید‌های هیئت‌های اجرایی را کاهش دهد ولی با توجه به خیل تایید شدگانی که چهره‌های شاخصی نیستند، آنها نمی‌توانند برای مجلس خیلی مفید باشند. خیلی خوشبین نیستم که این افراد بتوانند در افزایش مشارکت و رای آوری خودشان تاثیر چندانی داشته باشند.

مافی با اشاره به اینکه امیدواریم مشارکت افزایش پیدا کند، بیان کرد: ولی آن چیزی که تاکنون از رایزنی‌ها و نظرسنجی‌ها مختلف بدست می‌آید شور انتخابات عمومی نشده و توده مردم به سمت انتخابات ترغیب نشدند و بسیاری در حالی که فرصت کمی تا برگزاری انتخابات مانده، زمان انتخابات را نمی‌دانند و بخشی از جامعه از انتخابات بی‌خبر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باید تا زمان برگزاری انتخابات بیافتد تا روی مشارکت تاثیر بگذارد، گفت: دیگر زمان گذشته باید شرایط را از قبل برای یک مشارکت فعال و موثر آماده می‌کردند خصوصا اینکه رهبری بر مشارکت و رقابت در انتخابات‌ها تاکید دارند. فضایی برای فعالیت احزاب خصوصا احزاب منتقد باقی نمانده و افرادی که به احزاب منتقد مربوط بودند عمدتاً تایید نشدند. اما با این حال احزاب منتقد مختلفی را داریم که آمادگی خودشان را برای شرکت در انتخابات طی بیانیه‌هایی که دادند اعلام کردند و هم اینکه محدود کاندیداهایی که در سراسر کشور مشی اصلاح طلبی دارند یا اصلاح‌گرا، توسعه‌گرا و اعتدالی هستند در مجموع همه را در نظر گرفتند. اگر نامزدهایی در سراسر کشور تایید شده باشند که این مشی سیاسی را داشته باشند و در عین حال کاردان، کارآمد و واقف به مسئولیت سنگین مجلس باشند و از نظر اقتصادی هم سابقه روشن و پاکی داشته باشند حتما مورد حمایت احزاب منتقد هم قرار می‌گیرند. امید داریم که بتواند مجلس از یک اقلیتی که منتقد دولت هستند، برخوردار باشد.

این چهره اصلاح طلب با بیان اینکه تجربه نشان داده وقتی همه باهم موافق هستند خیلی اتفاق مهمی برای مردم رخ نمی‌دهد، تاکید کرد: باید همیشه یک اقلیتی باشند که انتقاد کنند و مسئولین را آگاه کنند تا شرایط عادی را برای مردم فراهم کنند.

مافی درباره آخرین وضعیت جریان اصلاح طلب در انتخابات پیش رو، گفت: جبهه اصلاح طلبان بیانیه داد و در بیانیه خود مواضعش را مشخص کرد و احزاب منتقد اصلاح طلب هم هر کدام بیانیه دادند و در مجموع از نامزدهایی که اصلاح‌گر، اعتدالی و توسعه گرا باشند در سراسر کشور با شرط کارآمدی، کاردانی و پاک بودن پیشینه اقتصادی حتما حمایت می‌کنند و احتمال اینکه در شهرستان‌ها لیست هم دهند وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه در این انتخابات ثبت نام کردید؟ گفت: خیر کاندید نشدم و دلیل آن شخصی است. انتخابات مقداری غیرمترقبه شروع شد و برای احزاب فرصت مناسبی نبود که روی افراد و اشخاص صحبت و پالایش شود و روی نامزدهایی که می‌خواهند معرفی کنند به جمع بندی برسند و خیلی لطمه زد روی حضور افراد مختلفی که می‌توانستند بیایند در انتخابات شرکت کنند.

عضو فراکسیون اصلاح طلب مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه عملکرد دولت روحانی و مجلس دهم چقدر روی کاهش مشارکت در انتخابات دوره قبل مجلس تاثیر داشته، گفت: عجله نکنید اجازه دهید این انتخابات به انجام برسد تا ببینیم چه درصدی از مشارکت وجود دارد بعد مقایسه کنید، چراکه در حال حاضر مقایسه مع الفارق است. بگذارید این انتخابات با دولت جدید برگزار شود میزان مشارکت که معلوم شد آن زمان می‌توان مقایسه کرد.

مافی در پایان درباره مشارکت در انتخابات، بیان کرد: با توجه به اینکه رای دادن حق مردم است از مردم می‌خواهم که این حق طبیعی را از خودشان سلب نکنند و به اشخاص و افرادی که فکر می‌کنند مناسب هستند حتما رای دهند.
https://jahannews.com/vdcguy97zak93y4.rpra.html
jahannews.com/vdcguy97zak93y4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب و اصولگرا دنبال منافع خودشون هستند و به فکر مردم نیستند همین خانم اگه رد صلاحیت شده بود الان یک جور دیگه صحبت می کرد.
Iran, Islamic Republic of
این اصلا امسال شرکت نکرده
چی میگی؟
Iran, Islamic Republic of
اون شرکت کرده نه این....خخخخ
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان نباید حق رای در مملکن شهدا داشته باشند. این خاک برای آنها نیست
Iran, Islamic Republic of
باید اصلاح طلبان را از کشور اخراج کرد
Iran, Islamic Republic of
بدون کاندیدا به کی باید رای بدیم؟
Iran, Islamic Republic of
اگه بین 15000 نفر تایید صلاحیت شده یه کاندیدا نداری پس اول بگو اهل کدوم کشور هستی و چرا اصلا میخوای توی انتخابات مجلس ایران شرکت کنی؟
Iran, Islamic Republic of
نمیدونستم باید اون کسانیکه فقط تو دوست داری رو باید تایید میکردن تا خوشت بیاد و بیایی رای بدی ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
به خودت رای بده . خودت رو که قبول داری؟
Iran, Islamic Republic of
وای چه مصیبتی . اگه تو رای ندی مجلس تشکیل نمیشه و کل مملکت لنگ رای ندادن توئه
Iran, Islamic Republic of
15 هزار نفر کاندید شدن و تو میگی به کی رای بدیم ؟ خب برو تحقیق کن و به کاندیدهای مورد نظرت رای بده
Iran, Islamic Republic of
باید تنوع داشته باشن
Iran, Islamic Republic of
برای تصاحب هر کرسی مجلس 50 نفر با هم رقابت می کنند افراد مختلف با سلایق مختلف تایید صلاحیت شده اند.
Iran, Islamic Republic of
تعداد مهم نیست تنوع مهمه
Iran, Islamic Republic of
وقتی افراد مختلف اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی و پایداری و غیره تایید صلاحیت شدند یعنی تنوع زیادی داریم.
Iran, Islamic Republic of
عجب!!
Iran, Islamic Republic of
الان هم یک اقلیت ۸۰ نماینده ای دارین تو مجلس پس چرا به مظلوم نمایی میکنن؟
Iran, Islamic Republic of
برخی حضرات دولت ها و مجلس ها طی این سالها کاری کردن که مثل حقیری که مخالفین و بی تفاوت‌های زیادی رو پای صندوق آورد
هنوز خودش برای رای دادن تردید داره
Iran, Islamic Republic of
اینکه همه چیز رو سفید یا سیاه ببینیم هیچوقت هیچ چیزی درست نمیشه. خدماتی هم بوده...... با رای دادن و انتخاب درست باید اشتباهات رو کمتر کرد و خدمات رو بیشتر
Iran, Islamic Republic of
من که شرکت میکنم و رای هم خواهم داد و همینکه رای من ضد انقلاب خارج نشین و وطن فروش داخلی رو عصبانی میکنه برای من کافیه

نوبخت که رفته شمال به خیال اینکه رای زیاده واقعا مردم چرا باید به اینها رای بدهند؟
Iran, Islamic Republic of
باید اجازه می‌گرفت برا شمال رفتن؟
محمد ایوب
Iran, Islamic Republic of
بله چرا بدون اجازه رفت
رضا ایوب
Iran, Islamic Republic of
ببخش از شما اجازه نگرفتن!!
علی
United Kingdom
اصلاحات ۸ سال پیش مرد دفن شد رفت
Iran, Islamic Republic of
آفرین به جهان امروز که نظرات مثبت و منفی رو نشون میده چون صداقت داره ، شجاعت داره، نه مثل مشرق که همشو مخفی کرده
Iran, Islamic Republic of
اگر قوه قضاییه بخواهد به مصالح مردم و کشور عمل کند باید کمک کند تا دولت بتواند با آرامش کارهای !!!! اصلاحطلبان و اصولگرایان در سالهای گذشته را سر و سامان دهد
ق
Iran, Islamic Republic of
گفته ،، امیدواریم یک اقلیت منتقد دولت در مجلس آینده شکل بگیرد.
مگه شما کی هستید که منتقد باشید؟!
حسینی
Iran, Islamic Republic of
اگر حواسمان جمع تر کنیم و دستاوردهای انقلات اسلامی خصوص در بیداری اسلامی و زمينه سازی ظهور منجی عالم بشریت نظاره کنیم با همه وجود به صحنه می‌آییم وبا تابلو قراردادن نظر شهید همت که فرمود ببینید دشمن کجا میزند، با دشمن مقابله و با رای به اصلح در جهت ظهور حرکت می‌کنیم