سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۸
۷
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با جهان نیوز:

استقبالی که از آقای رئیسی خواهد شد خیلی‌ها را مبهوت خواهد کرد/ باید مراودات اقتصادی ایران با کشورهای عضو شانگهای چند برابر شود

پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 776215
برخلاف ادعای برخی که می‌گفتند زبان دیپلماسی را به خوبی بلدند و فقط آن ها زبان دنیا را می‌دانند، استقبالی که از آقای رئیسی خواهد شد خیلی ها را مبهوت خواهد کرد.
استقبالی که از آقای رئیسی خواهد شد خیلی‌ها را مبهوت خواهد کرد/ باید مراودات اقتصادی ایران با کشورهای عضو شانگهای چند برابر شود
گروه اقتصادی جهان نيوز: حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به تاجیکستان و شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت: حضور ایران در  این اجلاس با توجه به قابلیت ها و ظرفیت هایی که کشورهای عضو دارند یک مزیت و فرصت مغتنمی است. همکاری‌ های اعضای این سازمان در حوزه‌های مختلف می‌تواند فضایی برای افزایش تعاملات بین‌المللی ایران بوجود آورد.
 
وی در ادامه با اشاره به چشم‌انداز مناسب روابط تجاری میان ایران و کشورهای عضو پیمان شانگهای افزود: با توجه به تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران، باید مراودات اقتصادی ایران با کشورهای عضو این سازمان چند برابر شود و تعامل سازنده کشورمان با اعضای این سازمان باعث کمرنگ شدن تحریم های غرب علیه ایران خواهد شد. در حوزه پولی و بانکی هم اگر اعضای این سازمان یک پول مشترک منطقه‌ای را برای خود تعریف کنند می‌تواند این قابلیت را داشته باشد که جایگزین ارزهای خارجی شود.
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اهمیت تقویت روابط ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای، گفت: این اجلاس فرصت مناسبی برای افزایش تعاملات تجاری‌ با کشورهای عضو است. ایران می‌تواند از ظرفیت حضور کشورهایی نظیر چین و هند در این سازمان با توجه به موقعیتشان و جمعیت میلیاردی این دو کشور بهره برده و توسعه مناسبات با این کشورها را در دستور کارش قرار دهد. از طرفی موقعیت جغرافیایی ایران و منابع متعدد و ذخایر انرژی که در ایران وجود دارد می‌تواند ظرفیت مناسبی برای کشورهای عضو این سازمان باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در این اجلاس منافع مشترک اعضا باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: با توجه به روابط خوب ایران با کشورهای حاضر در اجلاس همکاری شانگهای و حضور برخی از کشورهای منطقه‌ای و تعدادی از همسایگان کشورمان در این اجلاس، علاوه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، افزایش امنیت منطقه نیز می‌تواند از دستاوردهای این اجلاس باشد.
 
حسینی کیا در پایان در پاسخ به این سوال که استقبال مقامات سایر کشورها از آقای رئیسی را چطور ارزیابی می‌کنید در حالی که دولت آقای روحانی مدعی بودند زبان دیپلماسی را به خوبی بلدند و فقط آن ها زبان دنیا را می‌دانند، خاطرنشان کرد: این اظهارات بیشتر بلوف و شانتاژهای خبری بود و برخلاف ادعای آنان استقبالی که از آقای رئیسی خواهد شد خیلی ها را مبهوت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر روحانی ۱۱۰ میلیون واکسن ثبت سفارش کرده باشد هم کسی قبول نمی‌کرد به روحانی واکسن دهد
مشخصا دلیلش امید به امتیاز گیری بود
اما با آمدن رییسی این امید دشمن از بین رفت و درهای تعامل با جهان باز شد
سهیل
Iran, Islamic Republic of
برای قضاوت درباره رئیسی زورد نیست؟
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
واکسن در کشور اشبا شد .
Iran, Islamic Republic of
خیر دوست عزیز. 150 میلیون دوز حداق نیاز است.
جل الخالق
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
....