سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲۶
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با «جهان»:

در حادثه «سانچی» از دستگاه دیپلماسی تحرک ویژه ای ندیدیم/ باید تکلیف کشتی دیگر، اجساد و کم‌کاری‌ها مشخص شود

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 582232
نقوی حسینی گفت: بهتر بود بالاخره وزیر امور خارجه تحرکات بیشتری انجام می داد. باید دستگاه دیپلماسی تحرکی بیشتری انجام می داد اما ارزیابی ما خیلی مثبت نبود.
در حادثه «سانچی» از دستگاه دیپلماسی تحرک ویژه ای ندیدیم/ باید تکلیف کشتی دیگر، اجساد و کم‌کاری‌ها مشخص شود
گروه سیاست جهان نيوز: نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به غرق شدن کشتی نفت کش سانچی در آب های چین از مسئولان ذی ربط در رسیدگی فوری به آتش سوزی و نجات ملوانان انتقاد کرد و گفت: از دستگاه دپیلماسی تحرک ویژه ای ندیدم. بهتر بود بالاخره وزیر امور خارجه تحرکات بیشتری انجام می داد. باید دستگاه دیپلماسی تحرکی بیشتری انجام می داد اما  ارزیابی ما خیلی  مثبت نبود.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با  جهان نيوز افزود: در کلان قضیه انتظار اولیه این بود که چون کشتی نفتکش مربوط به حوزه کشتیرانی و بنادر ایران بود، حوزه کشتیرانی و بنادر نیز زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است بهتر بود وزیر راه و شهرسازی به محل اعزام می شد و از نزدیک وضعیت را بررسی می کرد که مسئول مستقیم این حادثه به عنوان نماینده رییس جمهوری به محل اعزام نشد.

نقوی حسینی با بیان اینکه همچنین چون نفتکش در حوزه وزارت نفت قرار دارد انتظار می رفت که وزیر نفت هم به محل می رفت در حالی که هیچ کدام از این دو وزیر را ندیدم تحرکی یا حضوری یا فعالیتی در این زمینه انجام دهند. باید حداقل یکی از این دو تا نماینده رییس جمهوری باید به محل حادثه می رفتند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: تصادف در نوع خودش از موارد نادر در آب ها و دریاهاست. از لحظه تصادف صورت گرفته تلاش های بسیاری زیادی انجام شد که بالاخره به شکلی به خدمه ملوانان ها و کارشناسان و متخصصین که در این کشتی هستند دسترسی پیدا بشود.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: چون آنها برای ما ملت ما  مهم بودند، اگرچه خیلی از کارشناسان همان موقع  می گفتند این نوع برخورد امکان ندارد کسی زنده باشد امکان ندارد کسی در قید حیات باشد ولی برای ما این نظرات مهم نبود برای ما دسترسی به آنها مهم بود.

وی تاکید کرد:  تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفت از کشورهای مختلف به همکاری دعوت شد. چین و ژاپن و خود کشور ما تلاش های زیادی کردند نوع تصادف نوع کشتی نوع سوختی که در کشتی بود اجازه نداد تلاش ها به ثمر برسد و باعث تاسف شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از این که رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد، بلافاصه نایب رییس کمیسیون به منطقه اعزام تا موضوع را بررسی کند و ابعاد مختلف آن را در بیاورد تا ببینیم که اصلا تصادف چه بوده، با چه کشتی تصادف شده، آن کشتی چه شده، برای آن چه اتفاقی افتاده است؟

نقوی حسینی گفت: چون خبرهایی از آن کشتی نداریم و نیز تلاش هایی که در این زمینه گرفته چگونه بوده چه کسانی تلاش کردند کدام کشورها تلاش کردند، آیا کم کاری بوده است، توجهی بوده یا نه همکاری ها قوی بوده این ها را ارزیابی کنیم، در نهایت وضعیت جان باختگان مشخص بشود، تکلیف اجساد آنها روشن و شناسایی بشود و این اقدامات صورت بگیرد ان شاءالله نماینده کمیسیون از این سفر برگردد گزارشی که تهیه کرده به جزییاتش صحبت می کنیم.

به گزارش جهان نيوز، نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن طعمه حریق شد. 

کشتی فله‌بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان جه جیانگ چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان گوانگ دونگ در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش سانچی با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد. 

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد که 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و دو تن بنگلادشی همگی جان خود را از دست دادند و کشتی نفت کش سانچی روز گذشته در حال سوختن غرق شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به اهمال ربطی نداره
وقتی بیشتر کشورای دنیا از ما تنفر دارن چرا کاری بکنن یا جونشونو به خطر بندازن ؟
Iran, Islamic Republic of
دو تا ایرانی با تفکر تو که باشد ما دیگر به دشمن نیازی نداریم.
Iran, Islamic Republic of
دیگه امیدی برای تدبیر و امید نمونده و بی تدبیری و نا امیدی در مملکت موج میزنه و مجلسی که قصد نظارت و رسیدگی نداره و حقوق های نجومی بلای دامن گیر شده است

به حاشیه کشیده نشید انتخابات مجلس در راه است

مجلس در راس امور است و نیاز مبرم امروز کشور مجلس قدرتمند است
Iran, Islamic Republic of
پس اعتراف میکنید برجام جونتون مرده یا اصلا مرده زاییده شده
و حتی زائو را هم داره میکشه
بخاطر همین داره میزنه زیر میز این روزا
Iran, Islamic Republic of
وزیر امنیتی برای چی رفت؟ باید علت مشخص شود اگر ادعای صداقت دارند
Iran, Islamic Republic of
شما برید تو اینترنت در باره خانواده ربیعی و روحانی تحقیق کنید
چیزای که این دو در مصاحبه درباره کشته شدن زن و فرزندشون گفتن
(البته داستانی که تعریف میکنند کمی ابکیه) با چیزهای که گفته میشه رو مورد بررسی قرار بدید
Iran, Islamic Republic of
کلا امنیتیهای این دولت ... دارند
تازه هم یکیشون شده رییس کمیته المپیک
خدا رحم کنه
سروش
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم مهندس وقتی امثال شماها و ریاکاران حقوق شهروندی را فقط و فقط در رفع فیلتر تلگرام می داند، از ذوق تیتر می زنن جامعه مدنی تلگرام را آزاد کرد، مردم فقط آنهایی هستند از تلگرام استفاده می کنند.فقط برو ببین در آن سایت خبری یکی دو تا خبر در مورد سانچی کار کرده، این تعلل بخاطر دروغ ها و ریاکاری هایی هست که نمی شود به راحتی اثباتش کرد.
Iran, Islamic Republic of
کشورهای دنیا خصوصا"شرق آسیا اصلا"از ایرانی ها تنفر ندارند و با ما بسیار دوست هستن اما وزارت امورخارجه و وزارت نفت در این قضیه کوتاهی کردند و اقدامات لازم را برای پیگیری سریعتر این موضوع انجام ندادند.
منصور
Iran, Islamic Republic of
سئوال شده که چرا آقای وزیر محترم مهندس آخوندی برای کشتی در حال غرق شدن مامور نشده؟ جواب: نمی صرفه ، مردند که مردند، شبیه قطار حادثه دیده
Iran, Islamic Republic of
لطفا با احساسات خانواده های داغدار با این کلمات احمقانه بازی نکنید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
همان روزی که زنگنه و اخوندی از مجلس رای اعتماد گرفتند فاجعه بزرگ اتفاق افتاد . کسانی که بنا بر مستندات موجود یقینا لایق تصدی وزارت در نظام جمهوری اسلامی نیستند قطعا هیچ کجا پاسخگو نیستند. ایا نماینده مجلس نباید بررسی کند و گزارش بدهد که هفت هزار میلیلرد دارایی اخوندی از کجا امده؟ از حقوق بگیری دولت؟ مسئول مستقیم خیانت کرسنت در بین وزرای ما چه می کند؟ اینها فاجعه است برای مجلس که این ادمها رای اعتماد می گیرند
Iran, Islamic Republic of
چندی پیش که انصارالله یمن اعلام کردند کشتی های نفتکش سعودی رابا موشک خواهند زد .بلافاصله این اتفاق برای ما می افتد بعد از آتش گرفتن رگ سفید این یکی از کجا آمد.توطئه پشت توطئه !!توسالگرد پلاسکو!!
سانچی
Iran, Islamic Republic of
وزارت راه ، وزارت نفت، وزارت امور خارجه ....... دست شما باز است سانچی تمام شد . استیضاح ساختگی را بندازید دوباره.
Iran, Islamic Republic of
هرانچه از دست نظام ودولت میامد کوتاهی نکردند
استفاده سیاسی ممنوع
بیخود به این وان انگ نزن
Iran, Islamic Republic of
کوتاهی وزارت نفت و وزارت راه در این حادثه مشهود بود شاید اگر زودتر می جنبیدند این عزیزان دریادل نجات پیدا می کردند.
Iran, Islamic Republic of
تو خوش باش که مثل کبک ...
United States
وقتی مدیرعاملی به واسطه ارتباط با مدیر عامل صندوق بازنشستگی برای شرکت نفتکش انتخاب میشه که تابحال حتا یه کشتی نفتکش را هم ندیده بوده؛ حالا انتظار چی دارید؟ لطفا سوابق مدیرعامل را بررسی کنید تا همه متوجه بشن ایراد کار در کجاست. شایسته سالاری کجاست؟
امين
Iran, Islamic Republic of
وقتي مجبور شديم تا مستعمره چين شويم ، اين هم عاقبت ان ميشود !
جان اين عزيزان دور از وطن وسط اقيانوس در حالي كه چين كشتي خود را نجات داد، رها شد.
و ما مي توانستيم از كشورهاي ديگر درخواست كمك مي كرديم .
Iran, Islamic Republic of
آیا اینگونه صحبتها نمک بر زخم داغدیدگان سانچی نمی باشد؟
Iran, Islamic Republic of
امریکا هواپیما مسافر بری رازد نفتکش راهم زده
Iran, Islamic Republic of
به خدا تو هم ... جناب نماينده ! اگر خون اين عزيزان براتون اهميت داشت چرا زودتر تذكر نداديد ؟! فقط دنبال نقطه ضعف گرفتن از رقيب سياسى هستيد !
Iran, Islamic Republic of
تو یکی هم اگه در دستگاه دیپلماسی کشور می بودی چبزی عوض نمی شد همه از هم بدترید
Iran, Islamic Republic of
تقصیره احمدی نژاده که دوتا کشتی تو اقیانوس بهم میخورن
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
درکدام حادثه دردوران صدارت اقای روحانی تحرکی دیدید جناب نماینده؟ درزلزله یاحادثه قطار یا سیل ؟واقعیت اینه این دولت توانایی کااجرایی نداره وفقط دنبال یک تلخندازسوی اروپاوامریکاست ودراین مورد هم انقدر ابلهن که درکمال وقاحت بعدازروی کارامدن ترامپ بصورت خیلی بچه گانه میخوان اروپاروبطرف خودشون جذب کنن درحالیکه نبض اروپادردست امریکاست اینو مادربزرگ بنده هم میدونه ولی پیرژنرالهای دولت روحانی نمیدونن
Iran, Islamic Republic of
آقای نقوی کودوم دستگاه دیپلماسی؟؟؟به این دیپلماسی ضعیف و بی تحرک که دیپلماسی نمیگن....