سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

وحشی اما وفادار!

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 692589
گرگ نماد قدرتمند وحشی‌گری، حیله‌گری و خطر، پستانداری گوشت‌خوار از خانواده سگ‌ها است.
به گزارش جهان نيوز، گرگ‌ها پیوند اجتماعی قوی دارند به طوری که برای دفاع از خانواده و جفت‌شان جان خود را به خطر می اندازند! زوزه کشیدن مهم ترین راه ارتباطی گرگ هاست که پیام های مختلف را به اعضاء خانواده منتقل می کند.

گرچه سرعت بالایی دارند اما جزء پر سرعت ترین شکارچیان نیستند اما فوق العاده استقامت دارند و ممکن است چندین ساعت طعمه خود را ردیابی کنند. گرگ‌ها باهوش و دارای حس بویایی و شنوایی بسیار عالی هستند.

گرگ‌ها می توانند در یک وعده ۹ کیلوگرم غذا بخورند و این یک تاکتیک برای زنده ماندن هم هست زیرا معلوم نیست فردا شکار داشته باشند یا نه!گرگ‌ها گروهی شکار می کنند.گرگ‌ها سالی یک بار آن هم در زمستان بین ۴ تا ۶ توله به دنیا می آورند و رشدشان بسیار سریع است.

نخستین نقاشی های شکل گرگ بر دیواره غارها مربوط به ۲۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح است که در جنوب اروپا یافت شده است. گرگ‌ها می توانند از یک و نیم کیلومتری بو را حس کنند.


اخیرا کتابی توسط «تام جکسون» با عنوان «گرگ‌ها» منتشر شده که شامل ۱۵۰ عکس از گرگ‌های سرتاسر جهان از کانادا تا هیمالیا است. تام جکسون می گوید: «هیچ مخلوق دیگری مانند گرگ وجود ندارد که ترکیبی از تحسین، ترس، نفرت و عشق باشد.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
خیلی ازما بهتران که از این نظام به همه جا.
رسیده اند به اندازه ای حیوان هم وفا ندارند؟