جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

راه طولانی زرد لیمه

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 614187
میان رشته کوه های سخت و سربه فلک کشیده زاگرس، در انبوه درختان بادام و بلوط ، و در مسیر صعب العبور کوچ عشایر ، آبشار عظیم و مرتفع و پر آبی می خروشد که راه خود را از کارون طولانی جدا کرده و در میان کوه‌های استوار و پر ابهت زاگرس چشم نوازی می کند. آبشار زرد لیمه که در نوع خود یکی از بی نظیرترین آبشارهای ایران است، در فاصله ۸۴ کیلومتری شهرکرد و ۳۰ کیلومتری شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد .
به گزارش جهان نيوز،میان رشته کوه های سخت و سربه فلک کشیده زاگرس، در انبوه درختان بادام و بلوط ، و در مسیر صعب العبور کوچ عشایر ، آبشار عظیم و مرتفع و پر آبی می خروشد که راه خود را از کارون طولانی جدا کرده و در میان کوه‌های استوار و پر ابهت زاگرس چشم نوازی می کند. آبشار زرد لیمه که در نوع خود یکی از بی نظیرترین آبشارهای ایران است، در فاصله ۸۴ کیلومتری شهرکرد و ۳۰ کیلومتری  شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد . در زبان ایلیاتی، که منسوب به ایلیات و عشایر کوچ روست، زرد به معنی بلندی و ارتفاع و لیمه به معنای پایین دست می باشد، و احتمالا زردلیمه به معنی بالا به پایین است که اشاره ای است به آبشار و ریختن آب از بلندی به رودخانه.
این آبشار با عرض ۶۵ متر و ارتفاع ۴۰ متر ، زیبایی خیره کننده ای در سکوت دره های زاگرس بخشیده است و برای دیدنش باید راهی طولانی و سخت را پیمود تا این آبشار زیبا در انتهای یک دره نمایان شود .
https://jahannews.com/vdceve8pfjh8zzi.b9bj.html
jahannews.com/vdceve8pfjh8zzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *