جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

۱۰ مکانی که قبل از مرگ باید ببینید

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 572526
به گزارش جهان نیوز،تیم کارشناسان سفر تلگراف، از مکان هایی را که حتما باید بازدید شوند، فهرستی تهیه کرده اند.

۱ – شفق‌های قطبی. یکی از متخصصین نور پرداز تلگراف می‌گوید، " شفق‌های قطبی شمالگان یکی از نمایش‌های بزرگ طبیعت است، یک نمایش اسرار آمیز و رنگارنگ که در آسمان شب به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد و با درخشش شگفت انگیز و پیچ و تاب‌های فراوان همراه است، مانند یک نور پردازی فوق العاده و بی عیب و نقص در آسمان. " یکی از بهترین سفر‌های بی نظیر برای هر فرد، بدون شک تماشای رقص زیبا و متحرک شفق‌های قطبی در آسمان شب است که یک حس روحانی و فوق العاده را به بیننده می‌دهد. شفق‌های قطبی از جاذبه‌های بی نظیر قطب شمال به شمار می‌روند.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۲ – جزایر گالاپاگوس. بدون شک این منطقه معروف‌ترین گونه‌های جانوری جهان را دارد. یکی از کارشناسان، جزایر گالاپاگوس را اینگونه توصیف می‌کند، " این مجمع الجزایر، سرزمینی متشکل از جزیره‌های آتشفشانی، جنگل‌های کاکتوس، طبیعت سبز و پر زرق و برق، خلیج‌های فیروزه‌ای و سواحل گرمسیری است. این منطقه بهترین گونه‌های حیات وحش را دارد و در مرکز اقیانوس آرام قرار گرفته است.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۳ – ماچو پیچو. این منطقه در بین افرادی که اهل سفر هستند به خوبی شناخته شده است. شهری با دیواره‌های سنگی جلا داده شده که با معماری کلاسیک اینکا‌ها ساخته شده است. این منطقه توسط هیرام بینگهام، تاریخ شناس امریکایی، در یک سخنرانی معرفی شد. او به وسیله راهنمایی محلیانی که در نزدیکی آن سکونت داشتند به این منطقه هدایت شده بود.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۴ – پاتاگونیا. این منطقه در قسمت جنوبی آرژانتین و شیلی قرار دارد. منطقه دارای چشم انداز فوق العاده و بی نظیر است و همچنین اسطوره‌های مانند داروین و آنتوان دوسنت اگزوپری سفر به این منطقه را تجربه کرده اند.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۵ – آمازون. بی شک بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی جهان هستند، و بیشتر در خاک برزیل جای دارد. این منطقه جنگلی، بیشتر متشکل از درختان پهن برگ می‌باشد و رودخانه آمازون نیز از میان آن می‌گذرد. بخش هایی از کشور برزیل، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، اکوادور، و گویان فرانسه را در بر می‌گیرد.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۶ – معبد آنگکور. معبد انگکور وات بزرگ‌ترین معبد تک مذهبی جهان است. یکی از محبوب‌ترین و بهترین معابد کامبوج، که نشان دهنده امپراتوری خِمِر است. پادشاهان خمر یک تمدن قدرتمند بودند که در جنوب شرقی آسیا حکمرانی می‌کردند. این معبد در ابتدا به ویشنو خدای هندو‌ها اهدا شده بود.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۷ – تاج محل شگفت انگیز. یکی از پر آوازه‌ترین بنا‌های جهان، آرامگاهی زیبا و باشکوهی که در شهر آگرا و نزدیک پایتخت کشور هند واقع شده است.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۸ – گرند کنیون. از عظمت این منطقه حیرت زده خواهید شد. حیرت همراه با ترس در این منطقه به شکلی خاص نمایان شده است. ژرف دره‌ای که در میان آن رود کلرادو قرار دارد.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۹ – دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef). به مجموعه بزرگی از صخره‌های مرجانی گفته می‌شود که در شرق استرالیا و اقیانوس آرام قرار گرفته اند. دیواره بزرگ مرجانی، بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌رود. علاوه بر اینکه بزرگترین اکوسیستم مرجانی جهان را داراست، بزرگترین منطقه حفاظت شده توسط میراث جهانی نیز به شمار می‌رود. این منطقه دارای ۴۰۰ گونه مرجانی، ۱۵۰۰ گونه ماهی و ۴۰۰۰ نوع جانور نرم تن می‌باشد.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.

۱۰ – جاده ابریشم. جاده ابریشمی شبکه راه‌های به هم پیوسته‌ای است که با هدف بازرگانی در آسیا به وجود آمدند. خاور و باختر و جنوب آسیا را به یکدیگر و شمال آفریقا و خاور اروپا را به هم پیوند می‌داده است. در این جاده کاروانسرا‌های فراوانی وجود داشته که بیشتر جهت نگهداری اسب و چهار چایان استفاده می‌شده است.
 
۱۰ مکانی که در طول حیات خود باید ببینید.
https://jahannews.com/vdceww8npjh8fni.b9bj.html
jahannews.com/vdceww8npjh8fni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید قبل از مرگ، هزاران بار مرده‌شوی‌خانه را هم ببینیم تا یادمان نرود کجا می‌رویم. این مکان‌ها را اگر ندیدیم که ضرر نکرده‌ایم
حسن
Iran, Islamic Republic of
ای وای عکس شماره نه را چرا گذاشتید !!!! اینو شوخی کردم اما مخاطب جمله شما در صد بسیار کمی از جامعه هستند که سفر به کشور های همسایشون هم در مخیله شون نیست !!!! ناقلا ها نکنه شما هم بعععععععععععله