يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

ییلاق عشایر ارسباران

عکاس :سعید قاسمی
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 525630
در حالیکه هنوز عشایر ساکن جنوب غربی اهر وارد ییلاق‌های خود نشده‌اند، عشایر اطراف کوه‌های شیور اما چند روزی است که در منطقه جنی داغی اطراف کوه‌های شیور ساکن شده‌اند. با گرم شدن هوا، عشایر شمال اهر از دشت مغان و اطراف منطقه خدافرین زودتر از عشایر جنوب غربی وارد مناطق ییلاقی خود شده وسکونت یافته‌اند.
به گزارش جهان نيوز، بر اساس آمار رییس اداره امور عشایری اهر، عشایر شهرستان اهر و هوراند دارای جمعیت قشلاقی ۱۶۰۰ خانوار و ۸۴۰۰  نفر و جمعیت ییلاقی با ۳۱۵۰  خانوار و ۱۷۳۰۰ نفر می‌باشد.
ییلاق‌های قسمت جنوب غربی اهر شامل کچی قران و گویجه بل است که از حوزه گویجه بل تا مرز مشگین شهر را شامل می شود و ییلاق‌های شمال اهر شامل ارتفاعات مزرعه، ارتفاعات انجرد، ارتفاعات سامبران، ییلاق آلاصندل و ییلاق هشت سر است که در شهرستان هوراند می‌باشد.
زمان کوچ در میان عشایر ارسباران از ۱۵ خرداد از قشلاق شروع می شود و برگشت از ییلاق به قشلاق بعد از ۱۵ شهریور انجام می شود اما در بعضی مواقع به علت نوسانات فصلی گاها با تاخیر و یا زودتر از موعد مقرر انجام می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *