چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۵
۱

محبوبیت رهبرچچن ونظرش درباره داعش

شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 469295
هزاران نفر از مردم چچن روز جمعه با تجمعی گسترده در میدان مرکزی شهر گروزنی پایتخت این کشور حمایت خود را از رمضان قادراف رهبر چچن و مبارزات وی علیه مخالفان ولادیمیر پوتین اعلام کردند.
به گزارش جهان، رهبر چچن به تازگی با جنگ لفظی مخالفان سیاسی پوتین روبرو شده است. وی مخالفان پوتین را دشمنان ملت خوانده که باید در تیمارستان بستری شوند.

رهبر مقتدر چچن بارها خط نیروهای ارتش این کشور را از تروریست‌هایی که از این کشور به داعش پیوسته‌اند جدا کرده و حتی برای ارسال نیروهای نظامی به سوریه به منظور مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کرده است. وی با متهم کردن ترکیه به حمایت از داعش گفته است ترکیه پایگاهی برای سازماندهی و اعزام تروریست‌ها به سوریه است.

قدیروف افراطی‌هایی که با نام جهاد به مقابله با نظام سوریه برخاسته‌اند بیگانه از اسلام خوانده که در راستای تضعیف اسلام فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرده که اگر می توانستم به سوریه بروم و با داعش بجنگم، با خوشحالی تمام این کار را می کردم زیرا همه زندگی ام را وقف جنگیدن با این گروه های شیطانی کرده ام و دوست دارم که با این گروه ها بجنگم و به آنهایی که فریب این گروه ها را خورده اند ، بگویم که چنین گروه هایی هیچ ارتباطی با قرآن  ندارند.

وی در واکنش به چچنی‌های که برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه می رود گفته است هرکس که می‌رود باید بداند که در به رویش محکم بسته شده است و هیچ راهی نیز برای بازگشت ندارد.

قدیروف که خلیفه خودخوانده داعش را به انتقام‌جویی تهدید کرده یک‌بار از سوی گروهی وابسته به داعش در گروزنی هدف قرار گرفت که جان سالم بدر برد. هفته گذشته نیز  نماینده رسمی جمهوری چچن به سوریه سفر کرد و در دیدار با نخست وزیر سوریه نامه ای از جانب رمضان قدیروف، رهبر چچن خطاب به بشار اسد، تحویل داد.
https://jahannews.com/vdccooq0p2bqei8.ala2.html
jahannews.com/vdccooq0p2bqei8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسماعیل
Germany
بالاخره انگار قرار است بعد دو دهه، عقلانیتی در این منطقه آشوب زده ظهور کند.