جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

۶۹کشته‎ با واژگونی قایق‎ در بنگلادش

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 409106
بر اثر واژگونی یک قایق مسافربری در رودخانه ای در مرکز بنگلادش، دست کم ۶۹ تن جان باختند. به گفته مسئولان محلی در بنگلادش برخورد یک کشتی باری با این قایق باعث واژگونی آن شده است. از شمار ناپدیدشدگان این حادثه گزارشی دریافت نشده است.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، مسئولان محلی در بنگلادش اعلام کردند برخورد یک کشتی باری با کشتی مسافربری باعث واژگونی کشتی مسافربری و غرق شدن ده ها مسافر آن شد.

این قایق ۱۴۵ مسافر داشته است که همچنان شماری از سرنشینان آن ناپدید هستند. شمار دقیق ناپدیدشدگان حادثه مشخص نیست.


تا کنون فقط ۵۰ تن از مسافران این قایق مسافربری زنده از آب گرفته شده اند.





ضعف استانداردهای ایمنی قایق های چوبی در بنگلادش سبب شده است مردم این کشور سالانه شاهد حوادث مشابه باشند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در گزارشی اعلام کرد، در پی واژگونی یک قایق مسافربری با بیش از ۲۰۰ سرنشین در رودخانه پادما در ۷۰ کیلومتری شمال جاکارتا، پایتخت بنگلادش، تا کنون دست کم ۳۸ تن کشته شده اند.

در این حادثه ۵۰ تن جان به در بردند، اما جسد حدود ۳۸ تن نیز از آب گرفته شده است.














گفته شده این قایق در پی برخورد با یک قایق ماهیگیری واژگون شده و برابر آخرین آمار، تا کنون ۳۸ جسد از آب گرفته شده است و نیروهای پلیس محلی درحال گشت زنی در اطراف رودخانه برای بیرون کشیدن اجساد احتمالی دیگر مسافران هستند.

برابر این گزارش، پائین تر قرار گرفتن بنگلادش از سطح دریا و ضعف استانداردهای ایمنی قایق های چوبی موجب شده مردم بنگلادش شاهد چنین حوادث تلخی در این کشور باشند.

برخی گزارش ها نیز حاکی از این است که یک قایق مسافربری با ۱۰۰ مسافر امروز در رودخانه «پادما» واقع در ۷۰ کیلومتری شمال جاکارتا پایتخت بنگلادش غرق شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاتوریا (بنگلادش)، شمار تلفات حادثه غرق شدن قایق (امروز دوشنبه) در مرکز بنگلادش به ۶۹ تن افزایش یافت.

امدادگران که در طول شب فعالیت می کردند، یک روز پس از وقوع این حادثه در رودخانه پادما که یکی از بزرگ ترین رودخانه ها در بنگلادش است، اجساد بیشتری را پیدا کردند. بازرس عبدالمقتدر در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «شمار کشته ها هم اکنون ۶۹ تن است».

وی افزود: این قایق ۱۶ ساعت پس از غرق شدن، از آب بیرون آورده شد. این دومین حادثه مرگبار غرق قایق در بنگلادش در دو هفته گذشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *