شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۴
۱

ﺁﻳﺖ‌اﻟﻠﻪ ﺳﻴﺴﺘﺎﻧﻲ در مسجد خضرا

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 363787
ﺗﺼﻮﻳﺮﻱ ﻧﺎﺩﺭ و ﻗﺪﻳﻤﻲ اﺯ ﻣﺮﺟﻊ ﻋﺎﻟﻴﻘﺪﺭ ﺷﻴﻌﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ اﻟﻌﻆﻤﻲ ﺳﻴﺴﺘﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺧﻀﺮا ﺩﺭ ﻧﺠﻒ اﺷﺮﻑ ﺭا ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻴﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ ﺳﻴﺴﺘﺎﻧﻲ ﭘﺲ اﺯ ﺭﺣﻠﺖ ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ اﻟﻌﻆﻤﻲ ﺧﻮیی اﻣﺎﻡ اﻳﻦ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ.



منبع: سایت شفقنا
https://jahannews.com/vdcbwfbfzrhb0zp.uiur.html
jahannews.com/vdcbwfbfzrhb0zp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی دقیقی
Iran, Islamic Republic of
مسجد خضراء در شهر نجف ودر زاویه شمال شرقى صحن مطهر علوی است و داراى تاریخ كهن مى‏باشد. این مسجد در سال 1385 ه. به طرز زیبایى بازسازى گردید و دهها سال یكى از مراكز اصلى تدریس در حوزه علمیه نجف بشمار مى‏رفت.

یک درب هم از داخل صحن مطهّر به مسجد باز می شود. مسجد خضراء سالها محل تدریس آیت الله خوئی بوده است.
در واپسین سال‌ های زندگی حضرت آیت ‌الله خوئی (رضوان ‌الله‌ علیه) میان بسیاری از فضلا، دغدغه‌ های فراوانی برای یافتن شخصی به عنوان جانشین آیت ‌الله خوئی (قدس ‌سره) و انتخاب مرجعی برای شیعیان مطرح بود که بتواند با حمایت از حوزه علمیه و استقلال مرجعیت دینی را پاس دارد و به شایستگی‌ های علمی و پارسایی و تقوا و حکمت و تدبیری که از ضرورت‌های بایسته برای یک مرجع تقلید است، آراسته باشد.

بدین سان، نگاه بسیاری از فضلا به حضرت ایت الله سیستانی(دام‌ ظله) معطوف شد، کسی که آیت‌ الله خوئی (قدس ‌سره) وی را برای امامت جماعت به جای خود در مسجد خضرا برگزیده، و آوازه این اقدام در میان توده‌ های مردم پیچید.