جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

دبیرکل حزب الله لبنان در مجلس ایران

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 297786
ابشان، چندین بار به ایران سفر نمود و با مسئولان جمهوری اسلامی دیدار کرد. عکس زیر که در یکی از سفرهای او به ایران، در صحن اصلی مجلس شورای اسلامی(در ساختمان سابق مجلس) برداشته شده است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، پایه های جنبش حزب الله لبنان،در سال ۱۹۸۲ و همزمان با تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان گذاشته شد. آن روزها، سید عباس موسوی، طلبه ی جوانی بود که رهبری گروهی از جوانان شیعه ی لبنانی را بر عهده داشت و در بکی از ورودی های بیروت، به مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست مشغول بود.

سه سال بعد، جنبش حزب الله لبنان، با صدور بیانیه ای، رسما اعلام موجودیت نمود و شیخ صبحی طفیلی، به عنوان اولین دبیرکل آن معین گردید.در این زمان، سید عباس موسوی، یکی از اعضای معتبر و محبوب شورای فرماندهی حزب الله بود. شش سال بعد، سید عباس موسوی، به عنوان دومین دبیرکل حزب الله لبنان، رهبری مقاومت را در دست گرفت و سرانجام در ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۷۰، خودروی حامل وی و همسر و فرزند خردسالش، توسط بالگردهای آپاچی ارتش اسراییل، هدف قرار گرفت و هر سه به شهادت رسیدند.

سید عباس موسوی، در سال های حیات خود، چندین بار به ایران سفر نمود و با مسئولان جمهوری اسلامی دیدار کرد. عکس زیر که در یکی از سفرهای او به ایران، در صحن اصلی مجلس شورای اسلامی(در ساختمان سابق مجلس) برداشته شده است. سید عباس موسوی در آن روز، به عنوان میهمان ویژه ی نمایندگان مجلس، چند دقیقه ای را در میان نمایندگان گذراند و شاهد فعالیت های مجلس بود.

روحمان با یادش شاد

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *