يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

80سالگی‌مدرسه‌قصه‌های‌مجید+تصاویر

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 274103
مدرسه قصه‌های مجید که از مدارس قدیمی شهر اصفهان است، حداقل ۸۰ سال قدمت دارد اما به حال خود رها شده است و هیچکس برای آن، کاری انجام نمی‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مدرسه شهید حلبیان همان مدرسه‌ای است که بخش‌هایی از سریال قصه‌های مجید در آن فیلمبرداری شده است و مجید کوچولو در آن درس می‌خواند.
 

این مدرسه یکی از مدارس قدیمی اصفهان است و به گفته محمدحسین سجاد، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، حداقل 80 سال قدمت دارد.
 
اما مدرسه قصه‌های مجید که از مدارس قدیمی شهر اصفهان است، به حال خود رها شده است و هیچکس برای آن، کاری انجام نمی‌دهد.
 
سریال قصه‌های مجید
 

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: مدرسه شهید حلبیان یکی از مدارس خیلی قدیمی استان اصفهان است و قابلیت‌های خوبی برای حفظ دارد اما به دلیل اینکه مالکیت آن متعلق به آموزش و پرورش نیست، اجازه دخل و تصرف و مرمت آن را نداریم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این مدرسه جزو مدارس استیجاری محسوب می‌شود؟»، می‌افزاید: مدرسه استیجاری نیست چون بابت آن، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم؛ این مدرسه مربوط به برخی نهادهاست که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
 
مدرسه شهید حلبیان
 

سریال قصه‌های مجید
 

مدرسه شهید حلبیان
 
سجاد ادامه می‌دهد: اگر به لحاظ قانونی مشکلی نباشد، می‌توانیم این مدرسه را مرمت کنیم اما در مالکیت آموزش و پرورش نیست و کسانی که باید متولی این امر باشند، خیلی کار موثری انجام ندارند یا پیگیری نکردند.
 

وی درباره این مدرسه می‌گوید: این مدرسه حداقل 80 سال قدمت دارد؛ معماری آن، حیاط مرکزی است؛ فضای سبز خوبی دارد و به نوعی از الگوی مدارس قدیمی اصفهان تبعیت می‌کند.
https://jahannews.com/vdce7e8wxjh8fzi.b9bj.html
jahannews.com/vdce7e8wxjh8fzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *