يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱
به مناسبت سالگرد علمدار بیت المقدس؛

فاتح لانه جاسوسی، شهید بیت المقدس

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 219854
سرانجام در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس هنگام هدایت نیروهای تحت امر بر اثر اصابت گلوله و ترکش شهید شد.
جهان: محسن وزوایی، در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۳۹ در محله نظام آباد تهران متولد شد. در سال ۱۳۵۵ به دانشگاه راه یافت و در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شد.با پیروزی انقلاب ایران اسلامی و تشکیل جهاد سازندگی وی به عضویت این جهاد در آمد و راهی لرستان شد .

وی پس از انقلاب علاوه بر جهاد در بیشتر ارگان ها از جمله کمیته، بسیج و آموزش و پرورش خدمت کرد.در 13 آبان ۱۳۵۸ ، محسن وزوایی به همراه دیگر دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را به تصرف در آورد و با توجه به اینکه تسلط کافی به زبان انگلیسی داشت سخنگوی دانشجویان پیرو خط امام برگزیده می‌شود و اغلب مصاحبه‌های رسانه‌های خارجی توسط وی صورت می‌گرفت.

وزوایی با تشکیل سپاه به عضویت آن در آمد و از آن پس در میادین نظامی به نبرد با دشمنان داخلی و خارجی مشغول شد.وزوایی در طول جنگ در عملیات‌های متعدد با مسئولیت‌های گونان حضور داشت . در ۲۰ آذز ۶۰ در عملیات مطلع الفجر، فرمانده عملیات بود .در سال اسفند سال ۱۳۶۰ فرمانده گردان حبیب بن مظاهر تیپ تازه تأسیس محمد رسول الله(علیه السلام) شد.محسن وزوایی سرانجام در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ طی عملیات بیت المقدس شربت شهادت نوشید.
https://jahannews.com/vdcgny9xtak9q74.rpra.html
jahannews.com/vdcgny9xtak9q74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحش شاد