شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

همچنان آماده‌ایم

احمدرضا پوردستان
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 446137
انگشتان سربازان نیروهای مسلح همیشه روی ماشه است و در مقابل تهدید هر دشمنی، ایستادگی می کنند.
جهان نيوز - امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان*: سی‌ویکم شهریور هر سال یادآور روزهای به یاد ماندنی و تاریخ‌ساز حماسه‌آفرینی رزمندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در مقابل هجوم وحشیانه استکبار جهانی به سرکردگی رژیم بعث عراق و در راس آنها صدام، ایستادگی کردند.

زمانی که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید، بسیاری از منافقین و دشمنان ایران اسلامی منتظر شکست انقلاب بودند، اما با تدابیر و فرماندهی حضرت امام (ره) نه تنها این انقلاب شکست نخورد بلکه به پیروزی های بسیاری دست یافته است.

یکی از مهم ترین پیروزی هایی که جوانان انقلابی ایران اسلامی به آن دست یافته اند مربوط به جنگ هشت ساله عراق علیه ایران است.

در آن زمان هنوز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انسجام کافی را برای مقابله با چنین ظلمی از سوی دشمنان نداشتند و تنها یگان های انسجام یافته در آن روز متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در راس آنها نیروی زمینی ارتش با اتکا به رزمندگان و دلیرمردان خود با تجهیزات اندکی که از گذشته برای خود ذخیره کرده بود در مقابل دشمن صف آرایی، مقاومت و ایستادگی کرد.

ارتش عراق با 12 لشکر و 45 تیپ مستقل به خاک مقدس کشورمان حمله کرد و در واقع جنگ در قالب حمله یکطرفه از سوی آنها نسبت به ایران بود.

رژیم بعثی عراق با هدایت ها و کمک های مالی و تجهیزاتی دول غرب و شرق، حمایت می شد و هر نوع تجهیزاتی که در دوران جنگ از دست می داد بلافاصله تجهیزات جدیدتری به واحدهای جنگی خود وارد می کرد اما اتکای دلیرمردان و سلحشوران نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیروی انسانی ولایتمدار و پا در رکاب خود بود و توانستند حماسه های بسیار بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس خلق کنند؛ عملیات هایی همچون فتح المبین، طریق القدس، بیت المقدس و رمضان گواه این مدعاست.

هفته دفاع مقدس یک هفته معمولی نیست بلکه هفته ای برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم جامعه است؛ کسانی که دوران جنگ و دوران دفاع مقدس را ندیده اند، بدانند که جوانان دیروز و پیشکسوتان امروز و شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته اند چه حماسه هایی را در آن روزگار آفریدند.

هفته دفاع مقدس تریبونی است برای نیروهای مسلح که بتوانند در قالب رژه، بخشی از توانمندی ها و اقتدار و آمادگی خود را به جهانیان نشان دهند.

من این هفته را به محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا و مردم شهیدپرور ایران اسلامی تبریک گفته و به ملت شریف ایران به عنوان سربازی از نیروهای مسلح قول می دهم که فرزندان آنها در نیروهای مسلح همچون دوران دفاع مقدس، با اقتدار و آمادگی رزمی بالا و همچون همیشه ولایتمدار و پا در رکاب باشند و تمامی تهدیدات دشمن را رصد و برای هر نوع تهدیدی، تجهیزاتی نیز آماده کرده اند.

انگشتان سربازان نیروهای مسلح همیشه روی ماشه است و در مقابل تهدید هر دشمنی، ایستادگی می کنند.
* فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
مرجع : جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *