يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۸
۱۵

یک برآورد مهم اطلاعاتی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نقش عربستان در عملیات «صخره سخت»

جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 369739
رژیم صهیونیستی از آغاز دور جدید حملات به غزه هر جنایت جنگی که خواسته، انجام داده است.
یک برآورد مهم اطلاعاتی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نقش عربستان در عملیات «صخره سخت»
گروه بین الملل جهان نيوز ـ این رژیم تاکنون بیش از ۹۰ نفر فلسطینی را در نواز غزه به شهادت رسانده و هر لحظه به شدت حملات خود نیز افزوده است. بیش از ۴۰۰ حمله به نوار غزه صورت پذیرفته که بسیار قابل تامل می باشد.

با این وجود برخی اخبار دریافتی خبرنگار جهان نيوز از یک برآورد اطلاعاتی مهم نشان می دهد که عوامل زیر از جدی ترین دلایل حملات گسترده رژیم صهیونیستی با عنوان «صخره سخت» به غزه بوده است.

الف: عربستان سعودی طی ماه های اخیر به خصوص از زمان آغاز دور جدید مذاکرات هسته میان ایران و گروه ۱+۵ به رژیم صهیونیستی به شدت نزدیک شده است. این نزدیکی همکاری بی سابقه اطلاعاتی و منطقه ای را در پی داشته است.

ب: دستگاه اطلاعات عربستان سعودی معتقد است برای تضعیف ایران پس از درگیر کردن گسترده سوریه، حزب الله و عراق به گروه های تکفیری در مرحله بعدی باید حماس و جهاد اسلامی نیز به عنوان بازوهای ایران در فلسطین نیز به شدت تضعیف شود.

ج: پس از هماهنگی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، آمریکایی ها نیز از این حمله اطلاع پیدا و آن را تایید می کنند. در این میان مقرر شده است آمریکایی ها تنها با رضایت رژیم صهیونیستی و عربستان و پس از برآورد دقیق عدم به صرفه بودن ادامه جنگ، به عنوان میانجیگری برای حل و فصل درگیری به موضوع ورود پیدا کنند.

در همین حال، عوامل ذیل نیز به صورت اجمالی دیگر دلایل حمله رزیم صهیونییستی به نواز غزه از طرف کارشناسان مطرح شده است:

۱- تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که هفته گذشته یک نوجوان فلسطینی به‌نام محمد ابوخضیر در شرق بیت‌المقدس زنده زنده سوزانده شد. این جنایت هولناک می توانست در افکار عمومی نفرت بی سابقه ای از اسراییل را به جای بگذارد. رژیم صهیونیستی اینک با حمله به غزه تلاش می کند که این اتفاق غیرانسانی را از اذهان دور کند.

۲- مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل به روزهای اوج خود رسیده است، افکار عمومی در دنیا با تلاش گسترده رسانه های غربی متوجه برزیل و اتفاقات آن است. بازتاب حمله به غزه در چنین شرایطی بسیار کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بنابراین حمله فلسطین در چنین شرایطی فرصت بسیار مناسبی است.

۳- چندی قبل جسد سه شهرک‌نشین اسرائیلی حوالی روستای حلحول در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری پیدا شد. شکست اطلاعاتی اسراییل در پیدا کردن عوامل اصلی این اتفاق سبب شکست هیمنه و فشار افکار عمومی در میان شهروندان این رژیم شد. نتانیاهو با حمله به غزه تلاش می کند فشار افکار عمومی در داخل این رژیم را بکاهد و از این شکست اطلاعاتی یک پیروزی بسازد.

۴- پس از سوریه اینک عراق نیز به عنوان عضوی مؤثر در محور مقاومت درگیر تحولات داخلی و حمله داعش است. برداشت رژیم صهیونیستی این است که اینک محور مقاومت در جبهه های متعددی درگیر است و مقابله با صهیونیست ها برای آنها بسیار سخت شده است.

۵- دور جدید مذاکرات سازش با مطالبات و توقعات بالای رژیم صهیونیستی به بن بست رسید. رژیم صهیونیستی تلاش می کند با حمله به غزه ضمن تضعیف حماس، دست برتر در مذاکرات پیدا کند و طرف فلسطینی را از برخی خواسته ها مانند تشکیل دولت مستقل فلسطینی تا مدتی طولانی عقب براند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
انشاالله به زودی عربستان هم درگیر بمب گذاری و مصیبت بشه
باید با مقابله به مثل عربستان و علی الخصوص مناطق سلفی و تکفیری نشین را به آتش بکشیم.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آل سعود
Iran, Islamic Republic of
غزه به زودی پیروز میدان نبرد خواهد بود انشاالله
Netherlands
وعده خدا با صابران است . پس باید مقاوم بود و دندان روی دندان سائید
یا علی مددی
ناظر
Iran, Islamic Republic of
با « خداوند با صابران است » تون موافقم و دندون رو دندون سائیدنتون مزخرفه باید تلافی کرد...
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
بییییش باااار
برآورد خوبی بود
درود بر حماس
علی
قدرتی که بحرانهای ساختگی راکنترل میکند،فوق تصمیمات چندشیطان بزرگ است!انشالله بزودی شرایطی پیش خواهدامدکه عربستان وامریکا ورژیم جعلی چپ وراست بردهان بکوبندوبه غلط کردن بیفتند!انهافکرمیکننددرنقشه شیطانی خللی بوجودنخواهدامد!گاردی که برای بریدن زبان شیطانها گم شده بود،دردرست وپازدنهای شیطانهای اکبروکوچک پیداشده است!انشاالله این بارتکلیف رژیم جعلی یک سره خواهدشد!
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
به همه این دلایل ، دلیل دور شدن حماس از ایران در جریان حمایت از تروریست ها در سوریه نیز باید اشاره کرد.
اسراییل با علم به این شکاف، حماس را یک گروه بی پشتیبان می داند و فرصت را درجنین شرایطی غنیمت شمرده است.
ali
حماس هيچ موقع بازوي جمهوري اسلامي ايران نيست و ماهيتش تودرگيريهاي سوريه لورفته اين همه اسد به آنها كمك كرد ولي ديديد جواب خوبيهاشو چه جوري جواب دادن .حماس اونجا بايد به درد محور مقاومت مي خورد كه نخورد اين كه مي گن فقط پول ايرا نو مي خواد داره به واقعيت نزديك مي شه به هرحال ما با بمباران جنايات رژيم بعثي مخالف و اميدواريم زودتر از صفحه روزگار محو شوند
Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی باید از صفحه روزگار محو گردد.
خداوند توفیق زیارت حج بدون آل سعود نصیب همه بنماید بلند صلوات.(اللهم صل علی محمد و آل محمد)
amin
باسلام- احتمال حمله زميني حتمي است چون با تكيه به موضوعات بالا رژيم صهيونيستي دنبال پيروزي است كه افكار عمومي متوحش خود را آرام كند و يك دست بالا پيدا كند- اي رهبر آزداه ما آماده ايم آماده