شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

تغییر در جوهر آمریکا راه ندارد!

دکتر فرزاد جهان بین
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب: 307524
آمریکا همان آمریکاست و رابطه اش چیزی جز رابطه گرگ و میش و ستاندن همه چیز نیست.
جهان نيوز - دکتر فرزاد جهان بین:
1- عده ای در سوریه که عمده آنها عاریتی و اجیر شده اند و از خارج از مرزها وارد خاک سوریه شده اند علیه نظام قانونی سوریه اسلحه برداشته اند و برای ایجاد جدایی بین مردم و نظام سوریه از هیچ عمل وحشیانه ای نیز فرو نمی گذارند. آمریکا و سران کشورهای غربی در جریان این وقایع از تروریست‌هایی که علیه نظام مستقر وارد گود شده اند با همه وجود به اسم دموکراسی حمایت می نمایند و از هیچ کوششی در حمایت از آنها که روی تمام جنایتکاران را سیاه کرده اند دریغ نمی کنند و به پشتیبانی از کسانی برمی خیزند که دیروز به اسم مقابله با آنها و خطر تروریسم ناشی از آنها به افغانستان حمله برده بودند.

2- در مصر، نظام سیاسی که برآمده از رای مردم است و به اتکاء رای اکثریت روی کار آمده است توسط ارتش سرنگون شده و دولت موقت شکل می گیرد. مردم مصر برای مقابله با این کودتا به خیابانها می آیند و با دست خالی به اعتراض برضد کودتایی که علیه مشروعیت نظام صورت گرفته می پردازند.در یک روز چند هزار نفر به خاک و خون کشیده می شود. و در مصر در اقدامی که برای اولین بار در تاریخ رخ می دهد از اطلاق نام کودتا بر اقدام ارتش سرباز می زنند و قتل‌عام‌هایی را که به اتکاء حمایت آنان انجام می شود محکوم نمی کنند و از اقدام مردم در حمایت از مشروعیت، حمایت نمی کنند.

3- هنوز از سررسید کودتای 28 مرداد نگذشته است.آیا فراموش کرده ایم که دکتر مصدق با دوری از انگلیس و شوروی به نیروی سومی به نام آمریکا پناه برد و آمریکا که از وی سابقه خوبی در قضیه اولتیماتوم روسیه بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در ذهن مردم مانده بود حتی یک لحظه از همراهی انگلیس علیه دولت قانونی مصدق و مردم در قضیه ملی شدن صنعت نفت دست برنداشت و همگام با آنها از خرید نفت ایران سرباز زد و نهایتا علی رغم تمام شعارهای دموکراتیک، دست به کودتا علیه دولت قانونی زد.
 
به راستی این برخورد ها برای نشان دادن حقیقت تعامل آمریکا با موضوعاتی چون دموکراسی، آزادی، مشروعیت و ... کفایت نمی کند؟

امام راحل(ره)، در طول نهضت اسلامی، با توجه به ضرورت شناخت ماهیت آمریکا، حدود 4500 بار از واژه آمریکا استفاده کرده اند و در مثالی اساسی که شاید آن را جامع تمام مباحث ایشان در این باره دانست، رابطه با آمریکا را به رابطه گرگ و میش تشبیه کردند. رابطه ای که اساسا در ذات خود، درنده خویی و نگاه طعمه ای به میش توسط گرگ جزء لاینفک آن است. ایشان در این باب می فرمایند:
"نکته مهمی که همه باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کی و تا کجا ما را تحمل می کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویتها و ارزش های معنوی و الهی نمی شناسند به گفته قرآن کریم، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما برنمی دارند مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست ها و آمریکا و شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی مان را لکه دار نمایند"

28 مرداد 32 در ایران و تیر و مرداد 92 در سوریه و مصر. آمریکا همان آمریکاست و رابطه اش چیزی جز رابطه گرگ و میش و ستاندن همه چیز نیست. به تعبیر امام راحل(ره)،" این ممالک باید طعمه امریکا باشد، هر که بهتر این صید را می کند، در نظر سنای امریکا نشان می گیرد، هر که جلو گیری می کند از این طعمه، در سنای امریکا محکوم است".آری آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند. انشاءالله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *