جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۳

به استقبال حماسه

کاندیداها و هوادارانشان مراقب باشند...
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 292375
تبلیغات تمام شد. فردا حماسه ایرانیان در سراسر میهن اسلامی و همزمان در 96 کشور دنیا محقق می شود.
به استقبال حماسه
جهان نيوز – گروه سیاسی:
از نیمه دوم اردیبهشت ماه و با آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، عملا کلید برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین چهارمین دوره شوراها زده شد. با اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده در اول خردادماه، تبلیغات این انتخابات آغاز و رقابتی سخت میان هشت نامزد ریاست جمهوری در گرفت. نامزدهای انتخابات از فرصت مبسوطی که رسانه ملی در اختیار ایشان گذاشت استفاده کرده و ضمن برقراری ارتباط با مردم به تبیین برنامه ها و شعارهای خود پرداختند. در ادامه دو نامزد انتخابات از ادامه رقابت ها کناره گیری کردند.

ساعتی قبل مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدها به پایان رسید و کمتر از یک روز دیگر حماسه سیاسی 24 خرداد رقم خواهد خورد.

انتخابات امسال در مقایسه با انتخابات های گذشته از چند جهت تغییراتی داشت. اول شیوه تبلیغاتی نامزدها بود که با تحولی محسوس از شیوه های پرخرج گذشته به روشی تقریبا پسندیده رسیده بود ضمن اینکه بخشی از تبلیغات و رقابت ها به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتقل شده بود. دوم اینکه نامزدها –با اندکی اغماض- در کنار اختلاف سلیقه سیاسی و برنامه ای، و با وجود رقابت سرسختانه با یکدیگر، حرمت ها را حفظ کرده و خود و ستادها و هوادارانشان الگویی از رقابت سالم را به نمایش گذاشتند. انصافاَ بداخلاقی های انتخاباتی نسبت به گذشته در این دوره به حداقل رسید که شاید یک دلیل آن تدبیر شورای نگهبان در رد صلاحیت چهره های بداخلاق و قانون‌شکن بود. این رفتار اخلاق مدارانه بویژه در میان طیف اصلاح طلب جای تقدیر و تشکر دارد. نکته دیگر تبلیغات این دوره از رقابت ها، حاکمیت ارزش های اسلامی بود. همه نامزدهای انتخابات با گرایش های گوناگون بر حاکمیت راه امام (ره) صحه گذاشتند و بر پیگیری آرمان ها و گفتمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید کردند. این خود پیشرفتی قابل توجه است که نشان می دهد شعارهای غرب پسند و سکولار جایگاهی در میان ملت ایران ندارد.

به نظر می رسد که در انتخابات پیش رو دو نکته مغفول مانده است، اول انتخابات شوراها و اهمیت این انتخابات است که لازم است همگان با تحقیق و بصیرت در آن شرکت کرده تا شوراهایی کارآمد و توانا برای پیشرفت کشور و حل مشکلات شهرها و روستاها تشکیل شود. دوم زحمات ستودنی مجریان، ناظران و دیگر دست اندرکاران انتخابات اعم از هیات مرکزی اجرایی انتخابات، ستاد انتخابات و وزارت کشور، شورای نگهبان و هیات های نظارت و بازرسی انتخابات، یکایک مجریان امین و خدوم برگزاری انتخابات، رسانه ملی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های تامین کننده امنیت انتخابات است که در این حماسه تاریخی نقشی ماندگار خواهند داشت.

***

تبلیغات تمام شد. فردا حماسه ایرانیان در سراسر میهن اسلامی و همزمان در 96 کشور دنیا محقق می شود. فردا روز جشن ملی است. فردا روزی است که هر ایرانی به سهم خود در سرنوشت خود و در آینده کشور مشارکت می کند. فردا روزی است که ایرانیان سکاندار قوه مجریه را تعیین می کنند و مشخص می کنند که چه کسی چهار سال در صدر دستگاه اجرایی کشور خواهد نشست. فردا لیله القدر ملت ایران است. رای هر ایرانی در 24 خرداد پیش از آنکه رای به جلیلی و رضایی و روحانی و غرضی و قالیباف و ولایتی باشد، رای به جمهوری اسلامی و رای اعتماد به جمهوریت و اسلامیت نظام است، رای به راهی است که 34 سال با استواری و مقاومت پیموده ایم. 

طبیعتاَ مردم انتخاب خود را کرده اند و فردا این انتخاب را بر روی برگه های رای خواهند نوشت. آنچه مهم است این است که بخاطر شرایط حساس داخل کشور و شرایط مهم منطقه ای و بین المللی از سویی و از سوی دیگر چشم طمع دشمنان ملت ایران به انتخابات 24 خرداد لازم است که نخبگان، کاندیداها وهوادارانشان مراقب باشند تا خدای ناکرده در این ایام سرنوشت ساز گل به خودی نزنند و دل دشمن را شاد نکنند. 

کاندیداها و هوادارانشان مراقب باشند که قرار است از فردای انتخابات رفاقت ها جایگزین رقابت ها شود. همه شش نامزد باقیمانده در صحنه از سوی شورای نگهبان جهت تصدی پشت ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده اند بنابراین رای آوری هر یک به معنی استمرار سیاست های کلی نظام در داخل و خارج خواهد بود و مسیر پیشرفت کشور کما فی السابق ادامه خواهد یافت. کاندیداها و هوادارانشان مراقب باشند که اشتباهات چهار سال قبل برخی کاندیداها را مرتکب نشوند، مبادا با تحریک برخی اطرافیان به خود غره شوند و پیش از اعلام نتایج رسمی خود را پیروز میدان بنامند مبادا مشروعیت انتخابات و صلاحیت مجریان و ناظران را زیر سئوال ببرند و مواضع دشمن شادکن بگیرند. کاندیداها و هوادارانشان مراقب باشند که حرفی نزنند و عملی نکنند که بهانه ای به دست رسانه های گسترده جبهه استکبار و نظام سلطه بدهد، بدانند که پیش از اینکه نتیجه انتخابات به نفع چه شخص و گروهی باشد، تحقق حماسه سیاسی اهمیت دارد مبادا این جشن بزرگ را تلخ کنیم. فردا قرار است که ایرانیان پاسخی شایسته به آمریکا و انگلیس بدهند، پاسخی معنادار به ضدانقلاب، سلطنت طلبان، نظام سلطه، تحریم کنندگان و تهدید کنندگان و همه بدخواهان ملت ایران.

فردا، جمعه، 24 خردادماه 1392 ده‌ها میلیون ایرانی به ندای ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای لبیک خواهند گفت؛ لبیک یا خامنه‌ای...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
با پیروزی جلیلی
محمد ر
دکتر قالیباف مردعمل واستوره سازندگی است.
مهاجر
به امیدخدا اقای روحانی پیروز بشود