يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
روایتی از گذشته تا حال پدر معنوی اصولگرایان؛

آیت الله مظلوم

پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 220940
جبهه متحد بر خلاف جبهه پایداری صحنه مرحله دوم را نزاع میان حق و باطل نمی داند به همین خاطر برخی از اعضای جبهه متحد مانند آقایان فدایی و زاکانی تا لحظه آخر انتشار لیست اصرار داشتند برای جلوگیری از انتشار دو لیست آن هم با این سطح تفاوت نام آنها حذف ونام برادرن دیگری از جبهه پایداری جایگزین شود.
 جهان نيوز - محمد امین توکلی زاده:
ازابتدای آغاز نهضت اسلامی در وسط میدان بود طلبه جوانی که زیر بار زور نمی رفت و حرفش را می زد حتی اگر به ضررش بود اهل پرداخت هزینه بود و مسئولیت می پذیرفت آنهم مسئولیت هایی که هزینه اش بیشتر باشد.

حضرت آیت ا.. مهدوی امروز به میدان نیامده کارنامه او در دهه هشتم از عمر خود مشحون از ایثار و فداکاری مبارزه و وسط میدان بودن است آنهم با بصیرت و در خط انقلاب و همراه با راهبردهاي  نظام اسلامی و در تمام این خصلت ها آیت ا... مهدوی پس از شهید بهشتی مظلوم ترین چهره ی روحانی سیاسی است که می شناسیم.

طلبه مبارز روستای کن كه شيفته ي تحصيل علم آموزي در مكتب امام صادق بود هر جا انقلاب نياز داشته درس وبحث را مانع قبول مسوليت ندانست بهمين دليل در دشوارترين مقطع ،اولين وزير كشور انقلابي شدروزهاي سخت هجمه هاي ضد انقلاب علماى مانند ایشان ،شهيد بهشتي وشهيد مطهرى بودند كه ميدان عملي شدن اسلام را ترجيح دادند.

اومصداق این جمله مقام معظم رهبری است:

روحانی که کنار بنشیند،به مردم بگوید شما بروید حرکت کنید ،راه بجایی نخواهد برد .آن روحانی موفق است که راه بیفتد،بگوید برویم ،نه اینکه بگوید بروید ،روحانی باید وسط میدان ،جلوی مردم واهل اقدام باشد.

مهدوي كني نام آشناى براي دشمنان و نفوذي هاي انقلابي نما بود مي دانستند او از ميدان بيرون نمي رود و بابصيرتي كه دارد پنهانی ترين لايه هاي نفوذ را شناسايي و بر ملا مي كندبه همين دليل سخت ترین تبليغات را براي تخريب او استخدام مي كردند متهم به اسلام آمریکایش می کنند نامش را در ميان انقلابي ها محافظه كار و در ميان ضد انقلاب ها ديكتاتورمي گذارند اما اوازامام وولي خود كوتاه نمي آيد.

در دوره اي كه پزهاي روشنفكرى مد شده بود و عده اي سعي مي كردند خارج از صحنه عمل فقط توصيه و اعلاميه بسنده كنند مسوليت پرهزينه ودشوار كميته انقلاب اسلامي را به عهده مي گيرد مسوليتى كه سيل اتهامات بي پایه واساس را به سمت او روانه کرد.

اماچه كسي است كه نداند اگر كميته ها نبود ضد انقلاب وجريان نفاق چه بلاي سر انقلاب مي آورد كميته مانع اصلي جريان نفاق بود وحق داشتند تخريبش كنند متهمش كنند.

همان اوایل کار جریان انحرافی مهدی هاشمی بر علیه ایشان با نماینده  دولت وقت دست به یکی کردن و با ایجاد فضای غبار آلود بر علیه آیت ا.. مهدوی ،رئیس مظلوم کمیته اصفهان را برکنار و بعد هم به دست جریان مهدی هاشمی شهید نمودند، ولی آیت ا.. مبارز کمیته را رها نکرد ماند تا سپاه و بسیج دوام و قوام یافت کمیته هم به قوام خوبی دست یافت.

جریان های سیاسی او را متهم به حمایت از بنی صدر کردند رای که  او هرگز نداد ولی به مصلحت نظام ندانست رای جمعی را بخاطر هزینه ای که می پردازد زیر سوال ببردواین نکته ماند تا بر ملای بسات نفاق.

وقتی سهم خواهی و تفرقه در میان نیروهای انقلاب شروع شد عده ای پرچم خود را با هزینه از امام تزیین کرد ند و به نام خط امام توانست جایگاهی برای خود پدید آورد و به علت چهره های که در عکس ها مردم آنها را کنار امام دیده بودند با شتاب توانست جایگاهی برای خود ایجاد کند.

اینجا بود که به نام  انقلابی تر بودن در مقابل محافظه کاران و مروجان اسلام آمریکایی بر علیه جامعه روحانیت مبارز و خصوصا ایت ا.. مهدوی وارد صحنه شدند آقای مهدوی بار اول نبود که متهم به موضعی می شد که از پایه دروغ بود و مظلومیت او تا بدانجا
طبق پیش بینی دقیق مقام معظم رهبری برای رسیدن به وحدت باید هزینه دادو الا رسیدن به لیست در هر گروهی با تطبیق انگاره های یک گروه دشواری ندارد وافتخاری نیست
بود که امام به صلاح نمی دانست در همان مقطع از او دفاع کند و ماند چرخ روزگار گشت تااز مدعیان خط امام  شاهد حرکات ضد امام شدیم سال 88 که محوریت  فتنه را بر عهده گرفتند ، خیلی ها که سالها از آنها حمایت کرده بودند تازه به علت  شکاف و تفرقه و سهم خواهی و منیت های آنها  پی بردند.

 مظلومیت های آیت ا.. ادامه داشت تا رسید به فتنه سال 88 و ریزش و سقوط خواصی که خود روزگاری محور بصیرت بخشی بودند،در مقابل ولی فقیه تمام قد ایستادند و و خطبه خواندند و فلسفه چیدن باز هم کسی عملا" به صحنه نمی آمد شعارو بیانیه می دادند سخنرانی می کردند اما صحنه عمل از عمار خالی بود آیت ا.. تن رنجور و روح مظلوم خود را به صحنه آورد و می دانست بسیاری او را متهم به قدرت طلبی خواهند کرد و او را  آزار خواهند داد و لی آمد ومشکلی راکه با سخن حل نمی شد با عمل حل نمود.

پس از سالها پرهیز از دنیا و تقوی الهی به درجه ایی رسید که خبرگان ملت شیعه ایران اسلامي او را از میان بهترین چهره های کشور و با تقوا ترین انسان های در صحنه و اهل مبارزه در طراز ریاست خبرگان بدانند ومقام معظم رهبری در این مورد اینگونه فرمودند:

آنچه که انتخاب هم کردید آقایان، انتخاب بجا و بحقی بود. جناب آقای مهدوی شخصیت برجسته و بارزی هستند هم در عالم روحانیت هم در عالم سیاست هم در مسایل جاری کشور در مسایل حوزه و دانشگاه از اول انقلاب تا امروز.

جامعیتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره می کنند در ابعاد گوناگون کمتر دیده شده و تایید این جامعیت از بیان مبارک مقام معظم رهبری اطمینان آور است.

پس از آن همه فهمیدند که مهدوی کنی تا جان در بدن دارد ایثارگرانه برای نظام جمهوری اسلامی به وسط خواهد آمد و برای دفاع از ولی فقیه تا گام آخر خواهد ایستاد.

پس از فتنه و شکل گیری جریان انحرافی جبهه واحدی در مقابل آن از یاران انقلاب شکل گرفت همه آمده بودند تا انحراف و فتنه نباشد مرزها را برداشته بودند و به امر ولی گرد هم در آمده بودند و به  ندای وحدت رهبری لبیک گفتند و به صحنه آمدند و و پس از حادثه یازده روزخانه نشینی به دنبال محوری  قابل اطمینان بودند لذا بادرک صحیح شرایط کشور جامعه مدرسین و جامعه روحانیت اصیل ترین و آزمون پس داده ترین تشکل های روحانی که مورد تایید امام و رهبری بودند وارد صحنه شدند. و ما از امام خود آموختیم که به جامعه مدرسین اعتماد کنیم:

امام خمینی (ره): شما از قول من به فرزندان انقلابی ام بفرمائید که تندروی عاقبت خوبی ندارد اگر آنان جذب حضرات آیات جامعه مدرسین نشوند در آینده گرفتار کسانی خواهد شد که اسلام آمریکایی اند.

و رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در این مورد فرمودند:

من جامعه مدرسین را مغز متفکر وچشم بینا ووجدان سالم وحساسی برای دستگاه اداره کشور می دانم.

اصحاب فتنه و انحراف دیوانه وار به تخریب این اتحاد پرداختن و بخصوص نقطه کانونی این حمله ها را حضرت آیت ا... مهدوی قرار دادند آیت ا.. با منش همیشگی خود با آرامش و تقوی مثال زدنی خود  همه رابه وحدت دعوت می نمود اما شکل گیری این محور واحد در مقابل دو جریان فاسد و قدرت طلب می توانست برای همیشه آنها را نابود کند بهمین علت فصل نفوذ و اختلاف اندازی و متاسفانه دسته ای هم بهانه جویی آغاز شد.

انتشار لیست جعلی ،پیامک های دروغین مبنی بر حضور افرادی مانند مطهری در فهرست جبهه متحد به قصد ایجاد یک دو قطبی دروغین، بولتن 80 صفخه ای که استراتژی  وحدت را به سخره گرفت و لیست او را حکومتی و شرکت سهامی و ناشی از دیکتاتوری نام نهاد ولی آیت ا... آنها را توصیه به اخلاق کرد در همین ایام رهبرمعظم انقلاب چندین بار با گلایه از تخریب ها  و فضای مجازی را به اخلاق اسلامی توصیه نمودند ولی گویا بهانه جویان و تفرقه مداران گوششان به امر
پس از آن همه فهمیدند که مهدوی کنی تا جان در بدن دارد ایثارگرانه برای نظام جمهوری اسلامی به وسط خواهد آمد و برای دفاع از ولی فقیه تا گام آخر خواهد ایستاد
ولی نبود و هر روز گوشه ای با ظاهر خالص سازی و رقابت درونی بر علیه و حدت و اخلاق و کارآمدی فریادی جدید بر می آوردند فریادی که بوی تند قدرت طلبی  و منیت می داد هر چند ظاهری فریبنده داشت.

مقایسه جبهه متحد با شورای سقیفه با مصلحت اندیشی کوفیان خیال پرداز نامیدن اعضای آن تعریف کردن این جبهه در باندهای قدرت وثروت وابستگی به آقای هاشمی، فرصت طلبی، خودخواهی و قبیله گرایی، زایل شدن عقل و انصاف، توهم و... تنها گوشه ای از فهرست تخریب های رسانه های پایداری است که هر روز نو می شود و تکرار و عجیب آنکه در کنار هر تخریب هر روز صبح سایت این گروه بیانیه ای در وصف مظلومیت نمای با قصد جمع آوری آرا صادر می کند و در همین بیانیه ها مجددا رویه تخریب را جلو می برد و دریغ از ارایه برنامه یا حرف اثباتی مبتنی بر وظایف نمایندگان و یا درمان دردی از جامعه هر روز چو گویی شیپور جنگ سر می دهند وبا بدترین ادبیات به صحنه می آیند و هر روز بدتر از دیروز.  

البته در این فضا عده ای هم به تخریب جبهه پایداری و چهره های موجه موجود در آن نمودند که با برخورد شدید حضرت آیت الله مهدوی مواجه شدند ایشان اجازه بیان کوچک ترین مطلبی را در مورد آیت الله مصباح ندادند و مرتب از ایشان به نیکی یاد کرده اند و ناگفته نماند جبهه متحد بر خلاف جبهه پایداری صحنه مرحله دوم را نزاع میان حق و باطل نمی داند به همین خاطر برخی از اعضای جبهه متحد مانند آقایان فدایی و زاکانی تا لحظه آخر انتشار لیست اصرار داشتند برای جلوگیری از انتشار دو لیست آن هم با این سطح تفاوت نام آنها حذف ونام برادرن دیگری از جبهه پایداری جایگزین شود ودیدید که در عمل هم جبهه متحد برای تکمیل فهرست خود در مرحله دوم بدون هیچ تعصب وقبیله گرایی نام دو نفر از از پایداری را به فهرست خود اضافه نمود.

اما مردم به خوبی در یافته اند ایجاد تقابل میان سرمایه های نظام حضرات آیات اعظام مهدوی ومصباح  وشکستن صف واحد مقابل فتنه وانحراف وتبدیل فرصت انتخابات به تهدید و رسوب کینه ها وتخریب ها درجامعه در بهترین حالت حاصل یک ندانم کاریست.

ای کاش یک بار بدون نگاه به منافع گروهی خود این بیان رهبری را مطالعه وبه آن عمل می کردند که اگر اینگونه کرده بودند صحنه امروز طور دیگری بود.

 ثانیاً این مجموعه اصولگرا و انقلابی که امروز در مجلس هستند و بحمدالله در کشور هم اکثریت قاطعی دارند- به دلیل همین انتخابی که انسان می‌بیند انجام گرفته؛ خوب، این نشانه این است که مردم این جهت‌گیری و این راه را دوست می‌دارند- حتی المقدور نگذارید متشتّت شود. این وحدت مهم است. البته ما در سطح کشور هم معتقد به وحدتیم، در این مجموعه معتقد به ارزش‌ها و اصول هم معتقد به وحدتیم؛ این را باید حفظ کرد، ولو با یک اغماض‌هایی. بعضی از اغماض‌ها ممکن است اعتراض برخی دیگر را متوجه انسان بکند؛ خوب، بکند؛ ولی آدم باید ببیند حق چیست. یک جاهایی باید برخی اغماض‌ها را برای یک مصلحت بزرگ‌تری انجام داد؛ که حالا در این مورد بحث ما، مصلحت اتحاد و اتفاق و با هم بودن و یک حرف زدن و یک صدا داشتن و اینهاست./دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس

طبق پیش بینی دقیق مقام معظم رهبری برای رسیدن به وحدت باید هزینه دادو الا رسیدن به لیست در هر گروهی با تطبیق انگاره های یک گروه دشواری ندارد وافتخاری نیست. هنر مقام معظم رهبری این بوده وهست که با هزینه کمتری انقلاب را جلو ببرند وبا کمترین ریزش وافزایش رویشها جمع نیروهای انقلاب با سلایق متفاوت ،کامل تر نمایند .

این روز ها نادرستی نظریه رقابت درونی برای بار چندم اثبات شد ولی هزینه پرداخت شده برای تجربه اندوزی این عزیزان بسیار سنگین بودامید آنکه هرچه سریع تر به این موضوع پی برده شود ولا اقل بخشی از خسارات وارده جبران گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *