جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

صحبت وزیر اطلاعات درموردمحاکمه مهدی هاشمی

گلايه وزير اطلاعات از كوتاهي در احظار و محاكمه مهدي هاشمي
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 79695
وزیر اطلاعات در جلسه اخير کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس از عدم همكاري بخشهايي از قوه قضائيه در دستگيري و محاكمه آشوبگران و جنايتكاران حوادث بعد از انتخابات گلايه كرد.
به گزارش "الف"، حیدر مصلحی در این جلسه با اشاره به لزوم بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور برای پیگیری سرنخ‌های آشوبهاي پس از انتخابات گفت: قوه قضائیه با توجه به مدارک و مستندات کاملی که در اختیار دارد باید وی را احضار کند که متاسفانه با اهمال‌کاری هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.

وی با اشاره به نقش مهدی هاشمی در حوادث بعد از انتخابات و کمک شایانی که دستگیری و دریافت اطلاعات از او به دستگاه امنیتی کشور خواهد کرد افزود: این آقا هنوز بعد از 3 ماه به كشور بازنگشته و به بهانه سرکشی به دانشگاه‌های آزاد در لندن و دبی و بیروت رفت‌و آمد می‌کند.

مهدي هاشمي از دوم شهريور ماه براي سركشي به شعبه دانشگاه آزاد اسلامي در لندن، از طرف دانشگاه آزاد به ماموريت انگليس اعزام شده است اما با گذشت بيش از سه ماه از آغاز اين ماموريت وي هنوز به كشور باز نگشته است. مهدي هاشمي رياست دفتر هيات امناي دانشگاه آزاد را به عهده دارد.

در ايامي كه مهدي هاشمي در خارج اقامت داشته، وزرات دادگستري آمريكا اعلام كرد از اتهامات شركت نفتي «استات اويل» نروژ در مورد پرداخت رشوه در يك قرارداد مربوط به ايران منصرف شده است. استات اويل متهم است در سال 2002 و از طريق يك موسسه مشاوره نفتي به نام هورتون كه مقر آن در لندن قرار دارد براي برنده شدن در يك مناقصه نفتي در ايران 35 ميليون دلار رشوه پرداخت كرده است

استات اويل در سال 2006 به دليل نقض قوانين ضد فساد آمريكا از سوي دستگاه قضايي اين كشور محكوم به پرداخت 10.5ميليون دلار جريمه و محروميت از حضور در بورس نيويورك شده بود.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حق ماموریت ایشان را از پول شهریه دانشجویان میخواهند بدهند ؟ ما راضی نیستیم