يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

مشروعیت بخشی در واگذاری مخابرات با رپرتاژ آگهی

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 72443
مشروعیت بخشی در واگذاری مخابرات با رپرتاژ آگهی
 به نظر می رسد موج انتقاد کارشناسان و نمایندگان مجلس به نحوه واگذاری مخابرات ، باعث نگرانی خریدار شده است.
به گزارش خبرنگار جهان روز گذشته تعداد قابل توجهی از رسانه های مکتوب و مجازی در اقدامی مشترک اقدام به انتشار آگهی تبلیغاتی کنسرسیوم خریدار مخابرات کردند.
انتشار آگهی تبلیغاتی با عنوان "واگذاری سهام مخابرات گامی به سوی شکوفایی اقتصاد" در حالی صورت گرفت که انتقاد از واگذاری این این شرکت و عدول از اهداف اصلی ابلاغیه رهبری در خصوص اصل 44 و همچنین اظهار نگرانی از سرنوشت و آینده مخابرات در محافل کارشناسی و تصمیم گیر افزایش یافته است.
به گفته کارشناسان انتقال مخابرات به یک کنسرسیوم شبه دولتی کاملا در تعارض اصل 44 و عملا نقض غرض و محدود کردن بخش خصوصی است.
پاسخ وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی هم نتوانست نظر مخالفان را جلب کند تا آنجا که الیاس نادران رئیس پیشین کمسیون اصل 44 در مجلس شورای اسلامی از نامه ای به وزیر اقتصاد خبر داد که در آن 10 ابهام در نحوه واگذاری مخابرات مورد سوال واقع شده است.
با این حال اقدام خریدار مخابرات در ارائه اگهی تبلیغاتی به رسانه ها و روزنامه ها کاملا سوال برانگیز است.گر چه اشکال در واگذاری مخابرات ارتباطی به خریدار فعلی این شرکت ندارد و وزارت اقتصاد باید نسبت به این تخلف از قانون پاسخگو باشد ،اما به نظر می رسد کاهش انتقادات و مشروعیت بخشی از طریق پول و تبیلغ در شان صاحبان اصلی کنسرسیوم خریدار مخابرات نباشد.
جالب این که بسیاری از نشریاتی که اقدام به درج این آگهی تبیلغاتی کردند از منتقدین نحوه واگذاری مخابرات بودند.اگرچه مشکلات مالی رسانه ها اجازه تردید نسبت به پذیرش این پیشکش ها را نمی دهد، اما رفتار دوگانه رسانه ها برای مردم سوال برانگیز است. بالاخره مردم می پرسند چطور ممکن است در فلان روزنامه سیاسی یا اقتصادی در صدر صفحه به مذمت نحوه واگذاری مخابرات پرداخته شود و در ذیل صفه با فونت و قالب بزرگ نوشته شود " واگذاری مخابرات راهی به سوی اعتلا و شکوفایی اقتصاد".
لازم به ذکر است پیش از این پایگاه خبری جهان به دلیل تخطی از قانون اصل 44 و واگذاری غیر واقعی مخابرات، درخواست آگهی دهندگان برای انتشار این رپرتاژ آگهی را رد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *