پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

تحریم برنج هندی و شوک میلیاردی به واردکنندگان

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 66265
تحریم برنج هندی و شوک میلیاردی به واردکنندگان
روشنگری رسانه های داخلی و سیاست دولت در افزایش سود بازرگانی واردات برنج باعث کاهش تقاضا و کاهش قیمت برنج خارجی در بازار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی جهان افزایش سود بازرگانی واردات برنج باعث شد پرداختی وارد کننده برنج خارجی به 50 درصد ارزش برنج افزایش پیدا کند.
از سویی روشنگری رسانه های داخلی در خصوص عوارض برنج هندی بر سلامت افراد و غیر استاندارد بودن آن باعث شد ،کمتر از 10 روز ،بازار تهران شاهد کاهش قیمت برنج خارجی بالاخص برنج هندی باشد.

خبر کاهش قیمت برنج هندی در بازار را روز گذشته رييس اتحاديه خواربارفروشان تهران اعلام کرد.
از سویی يك روزنامه هندي نیز با اشاره به افشاگري هاي رسانه هاي ايران در مورد كيفيت برنج وارداتي اين كشور از نگراني صنعت برنج هند نسبت به اين موضوع خبر داد.

روزنامه هندي اكونوميك تايمز طي گزارشي از نگراني بازرگانان برنج هند نسبت به كاهش صادرات اين محصول به ايران نوشت.

روشنگری رسانه ها از کیفیت برنج ایرانی باعث می شود تا افزایش سود بازرگانی واردات برنج هندی به قاچاق این محصول منجر نشود.
از طرفی صدا و سیما نیز اخیرا پس از انتقادات گسترده نمایندگان مجلس و رسانه ها طی دستورالعملی تبلیغ برنج هندی را ممنوع کرد.
به نظر می رسد واردکنندگان برنج هندی از تحولات 10 روز گذشته به شدت نگران شدند.
لازم به ذکر است وارد کنندگان برنج هندی را از کشور مبدا کیلویی 500 تومان خریداری و کیلویی 2 هزار تومان در داخل می فروختند که به دلیل تعرفه پائین واردات این کالا و پائین بودن قیمت آن نسبت به برنج ایرانی ،سود هنگفتی نیز به جیب می زدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *