چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۲
حاشیه هایی از نمازجمعه تهران

شکست پروژه مهدی هاشمی رفسنجانی

جمعه ۲۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 57341
همزمان با تلاش برخی چهره ها و جریانات سیاسی برای بهره برداری از نماز جمعه تهران، تدبیر مردم تهران باعث شکست پروژه سوء استفاده از نماز جمعه شد.

به گزارش جهان، در حالی که برخی چهره ها از هفته گذشته مشغول برنامه ریزی برای تفرقه و ایجاد  فضایی برای بهره برداری سیاسی از نمازجمعه تهران بودند، اتفاقات جالب نماز جمعه این هفته، برنامه ریزی تفرقه افکنان را نقش برآب کرد.

برخی از حاشیه های نماز جمعه امروز تهران بدین شرح بود:

نمازگزاران هنگام شروع خطبه های نماز جمعه با شعارهای "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" و "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" به استقبال بیانات هاشمی رفسنجانی رفتند.

عده ای از نمازگزاران که با دستبند سبز به نمازجمعه آمده بودند با تجمع در میدان انقلاب و درب اصلی دانشگاه تهران مشغول استماع سخنان خطیب نماز جمعه شدند و هنگام نماز هم جای خود را تغییر ندادند که با تذکر مامورین انتظامات نماز جمعه متوجه شدند جلوتر از امام جمعه نمی توانند به وی اقتدا کنند.

برخی از حضار در هنگام سخنان هاشمی در تقبیح عملکرد دولت چین، با سوت و کف اظهارات امام جمعه موقت تهران را تائید کردند.

بیشتر کسانی که در حمایت از موسوی به نماز جمعه آمده بودند در هنگام اقامه نماز با اجتماع در خیابان 16 آذر و میدان انقلاب شعارهای تحریک آمیزی سر دادند که با درایت نیروی انتظامی و برای احترام به نماز به شعارهای خود پایان دادند.

در حالی که که برخی رسانه های خاص سعی داشتند از هفته گذشته با تحریک هوادارانشان برای حضور در نماز جمعه از جمعیت آنان استفاده تبلیغاتی کنند، صفوف نمازگزاران که اکثریت آنها را افراد متدین و نمازگزاران همیشگی نماز جمعه تشکیل می دادند تا میدان فلسطین هم نرسید. این میزان بسیار کمتر از نماز جمعه های هاشمی رفسنجانی که در ماه رمضان و روز قدس انجام می شد بود.

با این وجود سایتهای وابسته به این جریان که تبحر خاصی  در جعل اخبار و بزرگنمایی دارند تعداد حاضرین در نماز جمعه را بین 1.5 تا 2.5 میلیون نفر تخمین زدند که موجب انبساط خاطر حاضرین در نماز جمعه شد.
پیش از این نیز این رسانه ها تعداد راهپیمایان 25 تیر را 3  میلیون نفر! به نقل از شهردار تهران اعلام کرده بودند که با تعجب و تکذیب قالیباف مواجه شد.

سایت رجا نیوز هم نوشت: همسر و 2 دختر آیت الله هاشمی نیز در نمازجمعه قسمت خواهران حضور یافته بودند. همسر هاشمی که رو به جمعیت نشسته بود و هنگامی که بخش عمده‌ای از نمازگزاران شعارهای انقلابی سرمی‌دادند، وی رفتارهای تحقیرآمیزی از خود بروز می‌داد.

پیش از شروع نماز جمعه آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به نمازگزاران تهرانی ضمن دعوت آنها در پرهیز از شعارهای تفرقه آمیز بیان داشتند: آداب اسلامي و تربيت و ادب ايراني به ما اجازه نمي دهد که نماز وحدت آفرين جمعه را با شعارهاي تفرقه انگيز آلوده سازيم و به يقين دشمنان را ناکام مي کنيم و راضي نمي شويم که اختلاف سليقه ها را به دشمني تبديل کنند و عظمت و استقلال کشورمان را هدف قرار دهند.





نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما یکی از سایت هایی هستید که میشه بهش اعتماد کرد.ممنون از تلاشتون
فایده نداره نظر ها رو ثبت نمی کنید.ببین دوست من اگر کسی کسی را دوست داشته باشد قرار نیست که گوشت او را هم بخورد .ببین دوست من هیچ کس معصوم نیست پیامبر تو می گه من هم مثل شما مردم هستم اما تو باز داری اینجا واسه مردم خط ونشان می کشی؟ شعار دادن که دادن .وقتی شما شعار می دادید مگر دیگران شما را می کشتند یا باباتوم میزدند؟!! زمان درگذر است به خود ایید