پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
روسیه خطاب به آمریکا

برای تحریم های بیشتر ایران روی ما حساب نکنید

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 57111
برای تحریم های بیشتر ایران روی ما حساب نکنید
 یک منبع وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه در قبال قرارداد کاهش تسلیحات با آمریکا با اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران موافقت نخواهد کرد.

به گزارش"جهان" هفته گذشته مشاور هسته ای کاخ سفید اعلام کرده بود که قرارداد جدید کاهش تسلیحات بین آمریکا و روسیه می تواند منجر به تشویق روسیه برای همکاری بیشتر در قبال مسئله هسته ای ایران شود.

این منبع به اینتر فاکس گفت: هیچ ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد و دلیلی وجود ندارد برای اعمال تحریم های بیشتر بر ایران روی روسیه حساب شود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هآرتض این لحن تند مقامات روسیه در قبال موضوع ایران بسیار متفاوت از لحن نسبتا ملایم آنها در هفته گذشته در جریان دیدار اوباما رییس جمهور آمریکا از مسکو بود.

گفتنی است در هفته های گذشته باراک اوباما با شعار "ریست کردن" روابط آمریکا و روسیه راهی مسکو شد و علی رغم اختلافات بسیار با مقامات روسی علی الخصوص در خصوص استقرار سیستم سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی به توافقاتی در خصوص پیمان استارت مبنی بر کاهش سلاح های هسته ای دست یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *