جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۳

دلیل عجیب قطر برای حضور در جنگ یمن / پاسخ معنادار وزیر قطری درباره کمک های ایران

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 535954
وی در ادامه با اشاره به اینکه قطر در ابتدای بحران یمن راه‌حل سیاسی پیش از اقدام نظامی را پیشنهاد کرده بود، در ادامه به فلسفه عجیب شرکت قطر در شراکت حمله به یمن افزود: اما با این حال من باب «برادرت را یاری کن چه ظالم باشد یا مظلوم!» قطر در ائتلاف بین‌المللی شرکت کرد.
دلیل عجیب قطر برای حضور در جنگ یمن / پاسخ معنادار وزیر قطری درباره کمک های ایران
گروه بین الملل جهان نيوز: وزیر دفاع قطر با اشاره به روابط حسنه کشورش با ایران تأکید کرد که در پی محاصره قطر از سوی کشورهای عربی، ایران حریم هوایی خود و تنها راه تنفس را به روی قطر گشود.

«خالد بن محمد العطیه» در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم، با اشاره به اینکه ایران کشوری همسایه و شریک قطر در میدان گاز شمالی است، گفت که همکاری ما با ایران الزامی است و علاوه بر آن حسن همجواری نیز وجود دارد.

وی سپس درباره کمک های ایران به قطر همزمان با تحریم این کشور توسط برخی کشورهای عربی پاسخ معناداری داده و افزود: پس از آنکه برادران ما حریم هوایی خود را به روی قطر بستند، این ایران بود که حریم هوایی خود و تنها راه تنفس را به روی قطر گشود و برخی مایحتاج غذایی ما را تأمین کرد بنابر این «آیا جزای احسان و نیکی چیزی جز نیکی است؟

وزیر دفاع قطر همچنین راه‌حل سیاسی را تنها گزینه برای حل بحران یمن برشمرد و گفت که خروج قطر از ائتلاف بین‌المللی علیه یمن بنا به خواسته قطر نبوده بلکه آنها از دوحه خواستند که این ائتلاف را ترک کند با وجود اینکه شماری از نظامیان قطر در جنوب یمن کشته و زخمی شده‌اند اما آنها نیروهای مسلح قطر را بعد از این همه جانشفانی بدنام کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قطر در ابتدای بحران یمن راه‌حل سیاسی پیش از اقدام نظامی را پیشنهاد کرده بود، در ادامه درباره فلسفه و دلیل عجیب قطر برای شراکت در حمله به یمن افزود: اما با این حال من باب «برادرت را یاری کن چه ظالم باشد یا مظلوم!» قطر در ائتلاف بین‌المللی شرکت کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من یه توصیه به همه مقامات کشورمان دارم و آن اینکه به هیچ عربی اعتماد نکنند که دیدگاه همه عربها نسبت به ایران یکی است .
الیاس
Iran, Islamic Republic of
حزب الله لبنان و مقاومت سوریه و عراق و اهالی خوزستان هم عرب هستند. آیا نباید به آنها اعتماد کرد؟
بهتر است به جای کلمه «عرب» از «کشور های مرتجع عرب» استفاده کنیم.
ایرج ساسان راد
Italy
تنها %30 مردم شریف خوزستان طبق آمار رسمی تنها به زبان عربی صحبت و تکلم می کنند و نکته جالب این که از کل این جمعیت تنها %2 واقعاً ریشه عربی دارند و بقیه اصلاً نژادشان از قوم عرب نیست تنها عرب زبان هستند و بس. با کمی مطالعه و دقت می توانیم به بی راهه نرویم و همچنین ما را به بی راهه نبرند.