جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۴
خبر ویژه//

نتایج یک نظرسنجی با یک سوال متفاوت/ احتمال قابل تامل پیروزی عارف بر روحانی در انتخابات آتی

شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۲۶
کد مطلب: 500143
در حالیکه این روزها جریان اصلاحات از گزینه های همچون دکتر پزشکیان، جهانگیری و حتی علی مطهری برای رقابت و یا حداقل تحت فشار قرار دادن حسن روحانی و جریان اعتدالیون در انتخابات ریاست جمهوری نام می برد، بازهم نامی از عارف در میان گزینه های پیشنهادی آنها حتی به گزینه ذخیره نیز نیست.
نتایج یک نظرسنجی با یک سوال متفاوت/ احتمال قابل تامل پیروزی عارف بر روحانی در انتخابات آتی
محمد رضا عارف بی شک یکی از ناکام ترین چهره های سیاسی سال های اخیر کشور می باشد که بخش زیادی از این ناکامی به سیاست ورزی های شخصیش بر نمی گردد.
به گزارش جهان نيوز، کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به نفع حسن روحانی و همچنین شکست از علی لاریجانی برای ریاست مجلس در سال 95، از عارف یک چهره بزرگ ناکام ساخته که روند سیاسی این چهره تاثیر گذار در جریان اصلاحات را هم دچار مشکلات جدی کرده است.
نکته قابل تامل درباره تصویر ایجاد شده از عارف به عنوان یک چهره ناکام سیاسی این است که وی بیش از آنکه خود سبب این ناکامی ها شده باشد، بیشتر قربانی تصمیم گیران جریان اصلاحات بوده است.
اما در حالیکه این روزها جریان اصلاحات از گزینه های همچون دکتر پزشکیان، جهانگیری و حتی علی مطهری برای رقابت و یا حداقل تحت فشار قرار دادن حسن روحانی و جریان اعتدالیون در انتخابات ریاست جمهوری نام می برد، بازهم نامی از عارف در میان گزینه های پیشنهادی آنها حتی به گزینه ذخیره نیز نیست.
این در حالیست که یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده نشان می دهد که عارف بنا به شرایطی احتمال پیروزی بر حسن روحانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری را دارد.
نکته جالب توجه این است که نتایج این نظرسنجی که بر اساس این پرسش انجام شده که "اگر تنها محمد رضا عارف و حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری باشند، به چه کسی رای خواهید داد؟ "نشان می دهد که رای عارف و روحانی بسیار نزدیک بهم می باشد و حتی احتمال پیروزی عارف بر حسن روحانی بنا به شرایطی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
از سوی دیگر به اعتقاد برخی ناظرین محمدرضا عارف حتی در صورت حضور حسن روحانی و یک قطب دیگر انتخاباتی، توان رقابت مناسب را بازهم در انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اعتدالیون و کارگزاران اجازه حضور چهره ای مانند عارف که باعث ریزش آرای روحانی باشد را نخواهند داد
Iran, Islamic Republic of
روحانی بای بای بای بای
Iran, Islamic Republic of
اینا همش سیاه بازی برای بالا بردن روحانی چون ریزش رای داره
Iran, Islamic Republic of
عارف محافطه کار ایا میتواند رییس جمهور باشد