يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

دستور آملی به سازمان بازرسی بابت حقوق های نجومی

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 497130
سخنگوی قوه قضائیه از دستور ویژه رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ورود و بررسی موضوع حقوق‌های چندده‌میلیونی در دستگاه‌ها و سازمان‌ها خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نود و هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه قضایی به موضوع حقوق‌های چند دهمیلیونی نامتعارف ورود کرده است یا خیر، افزود: رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور دستور داده که این موضوع را تعقیب و بررسی کنند تا مشخص شود در کدام دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی یا بخش‌های وابسته به دولت موضوع حقوق‌های نامتعارف چند میلیونی مطرح است.

وی اضافه کرد: همچنین رئیسه قوه قضائیه به سازمان بازرسی دستور داده تا بررسی کنند و ببینند که منشأ این کار چه بوده است و چرا این میزان حقوق غیرمتعارف پرداخت شده؟ آیا نقصی در قانون و مقررات وجود دارد یا افراد تخلف و جرم کرده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: رئیس قوه قضائیه دستور داده تا زمانی که بازرسی کل کشور گزارش مستند و دقیقی ارائه نکند لازم نیست مسئله را به طور رسانه‌ای دنبال کنیم.

وی ادامه داد: البته آغاز این قضیه شاید حدود یک سال پیش توسط یکی از پرونده‌هایی که دستگاه قضا دنبال می‌کرد به وجود آمد. در آن پرونده شعبه بازپرسی یک نفر را احضار کرده بود که آن فرد درباره وجود مبالغ بسیار در حساب‌های خود ادعا کرد که به طور همزمان در 9 بخش و هیئت مدیره حضور دارد و مجموعا ماهیانه 60 میلیون تومان دریافت می‌کند. همان موقع دستگاه قضایی این مسئله را به برخی نهادها گزارش داد و اعلام کرد که آیا از لحاظ قانونی، شرعی و عرفی حضور یک نفر در 9 دستگاه درست است؟ متعاقب آن مسئله کارهایی انجام گرفت و امروز شاهد برخی حقوق‌های غیرمتعارف در سایر دستگاه‌ها هستیم.

به گفته اژه‌ای در خصوص این موضوع هنوز پرونده‌ای در دادسرا و دادگاه تشکیل نشده و قرار شده سازمان بازرسی کل کشور گزارش‌های خود را مرحله به مرحله ارائه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
حتی اگر مدیران مورد بحث فقط یکسال حقوق های نجومی گرفته باشند تا دهها سال خودشان را بسته اند. حالا همه بسیج شدند تا ریشه یابی شود. انشاءالله پیگیری جدی شود