سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

سوریه نقض آتش‌بس حلب را محکوم کرد

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۲۹
کد مطلب: 495791
وزارت خارجه سوریه با ارسال ۲ نامه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، نقض آتش بس حلب توسط گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه، عربستان و قطر را محکوم کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سانا خبرداد: وزارت خارجه سوریه با ارسال ۲ نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت نسبت به نقض آتش بس در حلب توسط تروریست ها اعتراض کرد.
 
بر اساس این گزارش در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: اقدام گروه های تروریستی در نقض آتش بس در حلب و حمله به مناطق مسکونی ایمن در ۲ شهر حلب و المخرم در استان حمص مجددا ثابت می کند که ریاض و آنکارا و دوحه که از این گروه ها حمایت می کنند، به قطعنامه های شورای امنیت پایبند نیستند. این ۳ کشور به قوانین بین المللی و قطعنامه ها توجه نمی کنند. بنابراین جامعه بین المللی نمی تواند به این کشورها اعتماد کند؛ هر چند که هر تلاشی برای مبارزه با تروریسم و حل بحران در سوریه انجام گیرد.
 
در ادامه این نامه تصریح شده است: پس از تلاش های فراوان برای فراهم کردن مقدمات آتش بس در حلب و پایبندی ارتش سوریه به آن طبق توافق، گروه های تروریستی اقدام به نقض آتش بس کردند. ساعاتی پس از آغاز آتش بس، گروه های مسلح مناطق مسکونی را در شهر حلب هدف حملات موشکی قرار دادند که منجر به خسارتهای مالی بسیار گردید.
 
در پایان وزارت خارجه سوریه از دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درخواست کرده است که این اقدامات تروریستی را محکوم کرده و از شورای امنیت خواسته که مسئولیت خود را در حفظ صلح و امنیت بین المللی از طریق اتخاذ تدابیر بازدارنده و مجازات گروه ها و کشورهای حامی تروریسم و در راستای اجرای قطعنامه های شورای امنیت برعهده گیرد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *