چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

آمریکا عامل نقض آتش بس حلب

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 491901
«حسن حیدر» تحلیلگر سیاسی لبنانی با اشاره به شهادت «مصطفی بدرالدین» در سوریه گفت: شهادت مجاهدان مقاومت از جمله شهید «ذوالفقار» قدرت و صلابت مقاومت را بیش از پیش تقویت می کند.
به گزارش جهان، «حسن حیدر» کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با مهر با اشاره به شهادت «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان ارشد مقاومت اسلامی لبنان در سوریه، گفت: شهادت فرماندهان مقاومت در میدان‌های نبرد، مسأله‌ای طبیعی است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: همانگونه که پیشتر شیخ «راغب حرب»، «عباس الموسوی»، «عماد مغنیه» شهید شدند، امروز نیز «مصطفی بدرالدین» به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

این تحلیلگر سیاسی افزود: در واقع شهادت فرماندهان مقاومت تاکنون یک پیروزی معنوی برای نیروهای مقاومت به دنبال داشته است.

وی اظهار داشت: اگر به گذشته نه چندان دور یعنی سال ۱۹۹۲ بازگردیم، خواهیم یافت که هدف قرار گرفتن شهید بزرگی همچون «عباس الموسوی» توسط صهیونیستها به انگیزه‌ای بزرگ برای حرکت در مسیر «مقاومت» تبدیل شد؛ مسیری که سید حسن نصرالله امروز در حال کامل کردن آن است.

حسن حیدر در ادامه گفت: خون های شهداء، قدرت و صلابت مجاهدان و فرماندهان مقاومت را تحکیم بخشید و بدون شک شهادت بزرگ مَردی همچون شهید «مصطفی بدرالدین» انگیزه‌ای تازه در نزد نیروهای مقاومت به وجود می‌آورد؛ نیروهایی که به گفته سید حسن نصرالله هرکجا که لازم به حضور آنها باشد، حضور دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: خون‌های مجاهدان محور مقاومت که در نبرد با پروژه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی ـ تکفیری به شهادت می رسند، روحیه بیشتری به نیروهای مقاومت برای تکمیل راهی که انتخاب کرده اند، می بخشد.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اوضاع میدانی در استان «حلب» سوریه، اظهار داشت: اوضاع میدانی در استان حلب بسیار پیچیده است، با این وجود ارتش سوریه اخیرا با عملیات‌هایی که انجام داده موفق به تسلط بر بسیاری از مناطق واقع در حلب شده است.

وی همچنین با اشاره به نقض آتش بس در حلب به ویژه در «خان طومان» اظهار داشت: در آن زمان من در آنجا حضور داشتم و به جرأت می توانم بگویم که در آن هنگام نیروهای ارتش سوریه با قدرت در آن منطقه حضور نظامی داشتند.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه افزود: پس از اعلام توافق آتش بس برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم بی گناه نیروهای سوری اندکی عقب نشستند، اما تروریست های تکفیری از فرصت به دست آمده سوء استفاده کرده و به خان طومان یورش بردند.

وی اظهار داشت: در مسأله خان طومان نباید «جبهه النصره» را مسئول نهایی اتفاق رخ داده، دانست. بلکه دولت‌هایی نظیر آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی که برای حمله به خان طومان به گروه های تکفیری چراغ سبز نشان دادند باید مؤاخذه شوند؛

حسن حیدر در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: نیروهای مقاومت تروریست های مستقر در خان طومان را هدف قرار می دهند و تمامی تدابیر لازم برای مقابله با تهدیدات تروریست های تکفیری را اندیشیده اند.

این تحلیلگر سیاسی با تأکید بر اهمیت استراتژیک استان حلب، عنوان کرد: جبهه نبرد در استان حلب، جبهه اساسی نبرد است، چراکه مزدوران آمریکا به دنبال به شکست کشاندن آتش بس برای ادامه درگیری ها در مناطق مختلف استان هستند.

وی با تأکید بر اینکه حضور نیروهای مقاومت در حلب موجب شکست پروژه تجزیه سوریه شد، گفت: بر اساس طرح ترکیه، تجزیه سوریه باید از استان حلب آغاز می شُد.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به تسلط ارتش سوریه بر بسیاری از مناطق واقع در حومه جنوبی و شمالی استان حلب، اظهار داشت: اگر با تصمیم ایالات متحده آمریکا خیانت نقض آتش بس صورت نمی گرفت، وضعیت در حلب امروز بهتر بود.

وی در همین زمینه افزود: نقض مکرر آتش بس در حلب حاکی از شکست سنگین عناصر تکفیری و تلاش آنها برای تحقق برخی پیشروی هاست.

حسن حیدر با اشاره به اظهارات «حسین دهقان» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر قابل اعتماد نبودن طرف مقابل برای اجرای آتش بس در سوریه، اظهار داشت: از همان روزهای ابتداییبرقراری آتش بس تلاش های متعددی برای شکست توافق آتش بس انجام شد که سرانجام این تلاش ها در «خان طومان» و «زیتان» به نتیجه رسید.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون ارزیابی اش از اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه محور مقاومت در سوریه روزهای سختی در پیش دارد، تصریح کرد: شهید «بدرالدین» آرزو داشت که یا با پرچم پیروزی به لبنان بازگردد و یا شهید شود.

این تحلیلگر سیاسی همچنین افزود: به لطف خدا شهادت «بدرالدین» پرچم پیروزی است و در آینده نیز دروازه ای به سمت پیروزی های دیگر خواهد بود.

وی ادامه داد: زمانی که سید حسن نصرالله از روزهای سخت مقاومت در سوریه سخن می گوید، به دلیل ماهیت گروه هایی است که مقاومت در سوریه با آنها در حال نبرد است؛ گروه هایی که به هیچ توافقی پایبند نیستند.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه سوریه دژ مستحکم مقاومت در منطقه محسوب می شود، گفت: سوریه همواره از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

حسن حیدر در پایان سخنان خود تصریح کرد: نبردهای سرنوشت سازی وجود دارند که در آینده نزدیک آغاز خواهند شد؛ در حال حاضر سیاست آمریکا، عربستان و ترکیه ادامه درگیری ها در سوریه تا زمان سرنگونی اسد است. بنابراین طبیعی است که اقدامات مخرب آنها پاسخ مقاومت را در پی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *