يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تاکید "فرانس 24 "بر پایان کار داعش در فلوجه

يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۶
کد مطلب: 495577
خبرنگار فرانس 24 که از محل درگیری‌های ارتش عراق و داعش گزارش می‌دهد، گفته که این روزها، روزهای آخر فرمانروایی داعش بر فلوجه خواهد بود.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی به تحولات میدانی نبرد فلوجه پرداخته و نوشته که ارتش عراق در حال بازپس‌گیری یکی از 2 سنگر عمده داعش در این کشور است.
 
بر اساس این گزارش، سابقه تصرف فلوجه به دست افراط‌گرایان به سال 2004 بازمی‌گردد و در ادامه با فرماندهان ارتش عراق در خصوص میزان پیش‌روی مصاحبه شده است.
 
ژنرال «عبدالوهاب السعدی» گفته که نیروهای ارتش عراق با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف غربی و نیروی هوایی و توپخانه ارتش کشورشان وارد فلوجه شده‌اند.
 
ژنرال عراقی به فرانس 24 گفته که عملیات آزادسازی فلوجه ساعت 4 صبح امروز و با حمله هماهنگ نیروهای ضدتروریسم، پلیس الانبار و ارتش عراق از سه محور آغاز شده است.
 
«عون حلداوی» خبرنگار فرانس24 هم روایت خود را از منطقه درگیری داشته و گفته که عملیات امروز، یکی از مراحل سرنوشت‌ساز در مسیر بازپس‌گیری کل شهر است.
 
حلداوی گفته: «شهر در محاصره است. مسئله اینجاست که نیروهای داعش که گمان می‌رود بین 500 تا 900 نفر باشند، در مرکز شهر متمرکز و تا حدود زیادی با غیرنظامیان مختلط شده‌اند و به همین خاطر، حرکت کند شده است ولی من فکر می‌کنم این روزهای آخر فرمانروایی داعش بر فلوجه است.»
 
فلوجه 50 کیلومتر با بغداد فاصله دارد و در کنار موصل، یکی از 2 پایگاه بزرگ داعش در عراق است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *