دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

واکنش شیخ علی سلمان به حکم زندانش

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 495020
دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین تاکید کرد: اگر اراده خداوند آزادی‌ام بود، امشب در خانه‌ام بودم.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در اولین واکنش خود پس از صدور حکمش ضمن ابراز احساس آرامش و رضایت خود از حکم صادره تاکید کرد، آنچه برایش اهمیت دارد این است که مردم کشورش در آسایش باشند.

«شیخ علی سلمان» که به تازگی از سوی دادگاه بحرین به تحمل ۹ سال حبس محکوم شده، در اولین واکنشش پس از صدور این حکم در تماسی تلفنی از داخل زندان گفت: قلبم آرام و آسوده است و می‌دانم هرچه برای ما اتفاق می‌افتد خداوند شاهد آن است و او داور و قاضی اصلی است. حکم آزادی من در اختیار انسان‌ها نبوده بلکه تنها در اختیار خدا است. اگر اراده خداوند آزادی‌ام بود، امشب در خانه‌ام بودم.

شیخ سلمان افزود: آنچه برایم اهمیت دارد این است که مردم بحرین در آسایش کامل باشند. روزهای زندان نیز با عنایت خدا سپری خواهند شد.

از سوی دیگر عفو بین الملل که مقر آن در لندن است، اعلام کرد تصمیم مقامات بحرینی برای تمدید ۹ سال حبس شیخ سلمان حمله‌ای شوکه کننده به حق آزادی بیان است.

«جیمز لینچ» از مقامات عفو بین الملل اعلام کرد: حکم شیخ علی سلمان آشکارا با انگیزه‌های سیاسی تایید شده و پیامی به دیگران است که حتی طرح خواسته‌های مشروع و صلح آمیز نیز بدون تنبیه باقی نخواهند ماند.

وی گفت: شیخ سلمان زندانی عقیدتی است و از آغاز هرگز نباید مورد محاکمه قرار می‌گرفت. وی باید فورا و بدون پیش شرط آزاد شود.

این روحانی شیعی که دبیر کل حزب الوفاق مهمترین گروه مخالف رژیم آل خلیفه به شمار می‌آید، در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ (۲۶ خرداد ۱۳۹۴) به ۴ سال حبس محکوم شد.

وی به اتهام توهین علنی به وزارت کشور و ایراد سخنانی به منظور تحریک دیگران برای نافرمانی از قوانین مورد محاکمه قرار گرفته بود.

بررسی درخواست وی برای تجدید نظر در این حکم ۸ ماه به طول انجامید و سرانجام رد شد و حکم حبس وی از ۴ به ۹ سال افزایش یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *