جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

نیاز 300 مدرسه استان مرکزی به نوسازی

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 491846
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به این‌که در این استان بیش از 206 مرکز آموزشی دو نوبته هست که باید در اسرع وقت و با ساخت مدارس جدید یک نوبته شوند، گفت: به غیر از 40 تا 50 باب مدرسه‌ جدیدی که باید در پروژه‌های مسکن مهر ساخته شوند، بیش از 300 مدرسه‌ دیگر در این استان نیز نیازمند تخریب، نوسازی و یا مقاوم‌سازی هستند.
به گزارش جهان، وی با اشاره به این‌که همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باعث رقم خوردن اتفاقات مثبتی در حوزه‌ ساخت و نوسازی مدارس شده است، گفت: از 14 مدرسه‌‌ای که بنیاد برکت با 97 کلاس درس و با اعتباری بالغ بر 87 میلیارد و 380 میلیون ریال در استان مرکزی در برنامه‌ ساخت داشت، تعداد 6 مدرسه با 48 کلاس درس در روستاها و مناطق محروم اطراف ساوه، خمین، شازند، خنداب و تفرش (رودبار) به بهره‌برداری رسیده است و 8 مدرسه‌ دیگر در مناطق محروم زرندیه، پرندک، فراهان، محلات، اراک و خنداب در دست اجراست که امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک آماده‌ افتتاح شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به این‌که برخلاف تصور بسیاری، استان مرکزی در حوزه‌ نوسازی مدارس به کمک نیاز دارد، گفت: به علت قدمت بالای اکثر مدارس استان که بیش از 4 دهه عمر دارند، باید مقاوم‌سازی و نوسازی گسترده‌ای در این فضاهای آموزشی انجام گیرد.

به گفته‌ قائمی در این استان بیش از 206 مرکز آموزشی دونوبته وجود دارد که باید در اسرع وقت و با ساخت مدارس جدید یک‌نوبته شوند و هم‌چنین 40 تا 50 باب مدرسه جدید در کنار پروژه‌های مسکن مهر مورد نیاز است.

وی اضافه كرد: با وجود این‌که 50 درصد سرانه‌ آموزشی فرسوده توسط این اداره‌ کل نوسازی و مقاوم‌سازی شده است، اما بیش از 300 مدرسه دیگر نیازمند تخریب، نوسازی و یا مقاوم‌سازی هستند.

مدیرکل نوسازی استان مرکزی در خصوص نقش بنیاد برکت در نوسازی و ساخت مدارس جدید در این استان گفت: نقش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) در ساخت و نوسازی مدارس نه تنها در این استان، بلکه در سراسر کشور بی‌بدیل است؛ چرا که هر جا اعتبارات استانی و ملی اجازه نداده تا مدرسه‌ای را نوسازی کنیم و یا بسازیم این بنیاد برکت بوده که پا پیش گذاشته و کمبودها را جبران کرده و از این منظر دانش‌آموزان زیادی در سراسر ایران از این طریق توانسته‌اند به فضای آموزشی مورد نیازشان دست یابند.

قائمی تأکید كرد: یکی از نکات مثبت در همکاری با بنیاد برکت در ساخت و نوسازی مدارس این است که تیم کارشناسی و فنی این بنیاد بسیار حرفه‌ای و پخته عمل می‌کنند و بودجه‌ موجود را به بهترین شکل هزینه می‌کنند و سرمایه‌گذاری برای ساخت و نوسازی مدارس در نقاطی انجام می‌گیرد که به شدت نیازمند این کمک‌ها هستند و مدیریت سرمایه و بهره‌وری این بنیاد در بالاترین رتبه قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به همکاری اداره‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی و بنیاد برکت در ساخت مساجد برکت در این استان نیز گفت: عملیات ساخت دو باب مسجد با اعتبار 2 میلیارد و 250 میلیون ریال در روستای شهابیه بخش صالحان شهرستان خمین و روستای قوش‌خانه شهرستان تفرش در دست اجراست و امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *