سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

ساخت چهار مدرسه‌ در روستاهای محروم بندر لنگه

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 497709
چهار مدرسه‌ی برکت با ظرفیت 18 کلاس درس توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در روستاهای محروم شهرستان بندر لنگه ساخته شد.
به گزارش جهان، اسماعیل پاسلار فرماندار بندرلنگه با اعلام این خبر گفت: برای ساخت این مدارس در روستاهای کنخ، گاومیری، گارستانه و گنایی از توابع بندرلنگه هشت میلیارد و 640 میلیون ریال هزینه شده است.

رهبر معظم انقلاب توصیه فرموده‌اند بنیاد برکت یک‌هزار مدرسه در روستاها و مناطق محروم کشور تأسیس کند.

فرماندار بندرلنگه گفت: در مجموع بنیاد برکت ساخت 40 باب مدرسه در قالب 182 کلاس درس در هرمزگان را در دستور کار دارد که از این تعداد 33 مدرسه شامل 142 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و 7 مدرسه‌ی دیگر در حال ساخت است.

بنیاد برکت برای مدرسه‌‌سازی در استان هرمزگان، 137 میلیارد و 342 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است.

تاکنون 600 مدرسه در مناطق محروم کشور توسط بنیاد برکت به بهره‌برداری رسیده و بیش از 61 هزار دانش آموز روستایی از نعمت مدرسه بهره‌مند شده‌اند.

شهرستان بندرلنگه با 240 هزار نفر جمعیت در فاصله‌ی 250 کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

بنیاد برکت در سال‌های اخیر با هدف توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال در یک پروژه‌ی صنعتی و معدنی در شهرستان بندرلنگه نیز مبلغ 238 میلیارد ریال مشارکت مالی کرده است.

این طرح برای 880 نفر از ساکنان بومی این منطقه کارآفرینی کرده است که منطبق با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *