جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

سقف ۶۷ ساله بر سر ۷۰۰ دانش آموز

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 491570
مدرسه نوربخش در سال 1328 بنا شده است و از آن سال تا کنون دانش‌آموزان زیادی در این مدرسه به تحصیل پرداختند و در حال حاضر میزبان ۷۰۰ دانش آموز دختر و پسر است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روایت پنجم درباره دبستان نوربخش استان یزد به وضعیت ساختمان مدرسه اشاره دارد؛ مدرسه نوربخش در سال 1328 بنا شده است و از آن سال تاکنون دانش‌آموزان زیادی در این مدرسه به تحصیل پرداختند.

در حال حاضر مدرسه 12 کلاس دارد که البته در گذشته فقط 5 کلاس داشت ولی به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزی، به تدریج به تعداد کلاس های آن ، اضافه شد.

مهناز زارع مدیر دبستان دخترانه نوربخش به خبرنگار فارس می‌گوید: ساختمان اصلی مدرسه، 5 کلاس دارد و مابقی کلاس ها در حیاط مدرسه اضافه شده است.

وی ادامه می دهد: با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان و کمبود مدرسه در این منطقه، دبستان نوربخش دو نوبته شد.

زارع اضافه می کند: یک نوبت به دبستان دخترانه با حدود 350 دانش آموز و یک نوبت به دبستان پسرانه با حدود 350 دانش آموز اختصاص یافت که هر هفته جای دبستان ها در نوبت صبح و عصر جابجا می شود.

مصالح ساختمان اصلی مدرسه که به سال 1328 بر می گردد، آجر و کاهگل است. در این سالها، مدیرانی که در دبستان های نوربخش حضور داشتند، تلاش کردند که ظاهر این مدرسه را شاداب و زیبا نشان دهند.

مدرسه نوربخش به رغم قدمت بالا اما سر حال به نظر می رسد که البته نباید فراموش کرد که این شادابی، ظاهر مدرسه است.

خانم زارع 3 سال پیش برای حل مشکل کمبود کلاس در این مدرسه، به همراه برادرش مصطفی زارع که مدیر دبستان پسرانه نوربخش است تصمیم گرفتند از ساختمان سرایداری استفاده کنند و خانه سرایدار به کلاس درس تبدیل شد.

به ازای حدود 350 دانش آموز 4 سرویس بهداشتی در مدرسه وجود دارد که دانش آموزان می گویند کافی نیست؛البته استاندارد هم در این خصوص به ازای هر 45 دانش آموز، یک چشمه توالت است.

بچه های مدرسه می گویند که خراب شدن بخشی از آسفالت حیاط مدرسه موجب شده است که آنها هنگام بازی در حیاط مدرسه به زمین بخورند و حتی دچار آسیب دیدگی بشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *