شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تاثیر قیمت نفت بر صادرات برق ایران

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 491279
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: به دلیل ارتباط مستقیم قیمت نفت و صادرات برق هم اکنون شاهد کاهش در صادرات برق هستیم.
به گزارش جهان به نقل از میزان، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امروز در حاشیه دیدار با وزیر انرژی تونس در جمع خبرنگاران در خصوص صادرات برق گفت:صادرات برق ارتباط مستقیمی با قیمت نفت دارد،از این رو با تغییر قیمت نفت شاهد تغییر در صادرات برق هستیم.

فلاحتیان در ادامه به کاهش قیمت نفت اشاره و بیان کرد: متاسفانه با کاهش نفت شاهد کاهش در صادرات برق بوده ایم.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد:قراردادهای عملیاتی در حوزه صادرات برق 500 تا 700 میلیون دلار در نظر گرفته شده که امسال به دلیل بارش های مناسب در سایر کشورها امکان کاهش در میزان صادرات وجود دارد.

فلاحتیان در خصوص وضعیت صادرات برق و اختلاف نظر وزارت نفت و وزارت نیرو گفت: وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در راستای مسولیت‌های خود به دنبال افزایش سهم خود هستند.همچنین ایران در زمینه گاز نیز از پتانسیل های بالایی برخوردار است از همین رو وزارت نفت در زمینه گسترش صادرات گاز نیز تلاش می کند.

معاون وزیر نیرو در ادامه به تلاش وزارت نیرو اشاره و بیان کرد:وزارت نیرو نیز به دنبال افزایش و توسعه صادرات برق است.

وی عنوان کرد:صادرات گاز و برق نباید متقابل یکدیگر قرار بگیرند بلکه باید برای صادرات بیشتر با یکدیگر همکاری داشته باشند، زیرا عملکرد مخالف این هدف در تضاد با اهداف ملی کشور به حساب می آید.

فلاحتیان گفت:با تلاش های صورت گرفته، شبکه برقی با همسایه های خود به صورت کامل متصل کرده ایم و به دنبال صادرات برق از طریق مسیرهای دریایی هستیم.

وی در خصوص وضعیت صادرات برق به عراق ادامه داد: به دنبال استمرار در صادرات برق به این کشور هستیم و بسترهای لازم برای انجام این کار فراهم شده است اما به بدهی ایران به عراق در حوزه صادرات برق قابل توجه است، و ما پیگیر هستیم تا بتوانیم این بدهی‌ها را به زودی وصول کنیم.

فلاحتیان در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌ گذشته حدود 10 میلیارد کیلووات ساعت صادرات و4 میلیارد کیلووات ساعت واردات برق داشته‌ایم که این مساله نشان از تراز مثبت شش میلیارد کیلووات ساعتی صادرات برق دارد. همچنین در دوران پساتحریم به دنبال این هستیم که خریداران برق نسبت به گشایش اعتبار اقدام کنند و نحوه‌ی پرداخت پول به صورت مجاری استاندارد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *