جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

اجازه کری به بانک های اروپا

جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب: 490966
وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با بانکداران اروپایی در لندن گفت: مانعی برای تعامل بانکی قانونی با ایران وجود ندارد.
به گزارش جهان، میزان به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد هیچ مانع یا محدودیتی در برابر تعامل بانکی قانونی با ایران وجود ندارد.  بانک ها برای تجارت مشروع با ایران مشکلی ندارند.
 
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد تلاش می کند سوء برداشت ها را درباره تحریم های ایران برطرف کند.
 
جان کری گفت: با بانکداران اروپایی برای پاسخ گویی به سئوالات درباره تحریم های ایران دیدار کرد.
 
پایگاه اینترنتی شبکه "ای بی سی نیوز" نوشت: آمریکا می گوید بانک ها به خاطر همکاری تجاری قانونی با ایران مجازات نخواهند شد.
 
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به بانک های اروپایی بار دیگر تضمین داد که به خاطر تجارت مشروع و قانونی با ایران مجازات نخواهند شد.
 
کری و فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با بانکداران مهم اروپایی در لندن دیدار کردند. کری می گوید سو برداشت هایی درخصوص تحریم های آمریکا علیه ایران وجود دارد که به رغم توافق هسته ای با ایران باقی مانده است. کری و هاموند تلاش می کنند در این خصوص مسائل را شفاف سازی کنند.
 
کری گفت: برخی بانک ها تصور می کنند خطراتی در تجارت با ایران وجود دارد و به همین خاطر تمایلی به تجارت با ایران ندارند.
 
وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود:  آمریکا می خواهد تصریح کند تا زمانی که بانک ها با احتیاط لازم فعالیت های عادی خود را انجام دهند و احتیاط کنند که با چه کسی تجارت می کنند ، در معرض مجازات قرار نخواهند داشت.
 
هاموند نیز گفت: بین واقعیتی برای بانک های اروپایی و اهداف سیاسی آمریکا شکاف وجود دارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هموطن
United States
بانک ها برای تجارت مشروع با ایران مشکلی ندارند. مگه آمریکایی ها هم از شرعی و غیر شرعی حرف میزنند... نکند ظریف و تیمش رفتند اینها را مسلمون کردند...