جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

حقوق بازنشستگان همسانسازی‌می‌شود

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 490686
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از اختصاص اعتباری ویژه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبرداد و گفت: دولت نیز مکلف شده به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی عمل کند.
به گزارش جهان، محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با مهر در مورد اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری افزود: در بودجه سازمان تامین اجتماعی امسال اعتباری ویژه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده و دولت مکلف شده تا در سال جاری این اقدامات را انجام دهد.

وی به مشکلات قانون جامع خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: این قانون مشکلاتی دارد، اما متاسفانه هر سال دولت آن را تمدید می‌کند و هم دولت گذشته و هم فعلی زیر بار اصلاح این قانون نرفته‌اند و همان قانون قبلی را با تمامی مشکلاتش اجرایی می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: یکی از اشکالات این قانون این است که نحوه برخورد با بازنشستگان دستگاه‌های مختلف و همچنین حقوق آنها مشخص نیست، به طوری که یک بازنشسته هیات علمی دانشگاه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌گیرد و بازنشسته دیگر با همان رتبه شغلی ۴ میلیون تومان دریافت می‌کند که این به هیچ وجه عادلانه نیست، به همین دلیل باید این قانون اصلاح و اشکالاتش برطرف شود.

سعیدی با اشاره به اینکه در سال جاری اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان الزام شده است، گفت: متاسفانه دولت به بهانه‌های مختلف تعهداتی که در قبال تامین اجتماعی دارد انجام نمی‌دهد و همین باعث می‌شود این سازمان نیز نتواند اهداف خود را انجام دهد.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، البته امسال قرار شده در قانون برنامه ششم دولت بدهی صدهزار میلیارد تومانی خود را به تامین اجتماعی در طول سال‌های این برنامه پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از بدهی‌ها به تعهداتی که تامین اجتماعی در قبال بازنشستگان و شاغلان برمی‌گردد، گفت: بر همین اساس نمی‌تواند آنها را اجرایی کند و چنانچه دولت تعهدات خود را به این سازمان عملیاتی کند، سازمان نیز قطعا قوانین موجود را انجام می‌دهد.

سعیدی تصریح کرد: در سال جاری دولت مکلف شده تا نسبت به پرداخت تعهدات خود در قبال این سازمان اقدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


amir
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا فكري هم به حال بازنشستگان شاغل در بخش خدمات درماني بكنيد.
با تشکر افزایش حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی مهم است سازمان تامین اجتماعی چاره نمایند وسازمان کسی در نیمه اول سال بازنشسته میشود مشمول افزایش سالیا نه
قرار دهد تا اینکه یک سال عقب نباشد