دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

موفقیت واکسن جدید ابولا

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 490237
محققان علوم پزشکی در آلمان مرحله اول آزمایش واکسن جدید ابولا را با موفقیت طی کردند.
به گزارش جهان به نقل از صداوسیما، موفقیت واکسن جدید ابولابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری یورک الرت، دکتر ماریلین آدو و همکارانش در مرکز تحقیقات عفونت آلمان در همکاری مشترک با مرکز تحقیقات پزشکی هامبورگ اعلام کردند با بررسی 158 فرد داوطلب سالم در هامبورگ این واکسن را بر روی آنان آزمایش کردند.

این آزمایش به طور همزمان در شهرهای ژنو سوئیس، لامبارنه گابون و کیلیفی کنیا نیز اجرا شد.

واکسن آزمایشی یاد شده rVSV-ZEBOV زبوف نام دارد و به روش دستکاری مهندسی ژنتیک ساخته شده است.

محققان می گویند در درجه اول، سلامت و تحمل پذیری بدن را در برابر این واکسن مد نظر دارند.

طبق آمار و ارقامی که سازمان جهانی بهداشت ارائه کرده است در هفته منتهی به اول فوریه سی و نه مورد جدید ابتلا به ابولا در گینه کوناکری مشاهده شد در حالی که یک هفته پیش از آن سی مورد این بیماری گزارش شده بود.

در همین مدت پنج مورد جدید ابتلا به ابولا در لیبریا گزارش شد در حالی که یک هفته پیش از آن چهار مورد ثبت شده بود. در سیرالئون نیز در هفته منتهی به اول فوریه هشتاد مورد ابتلا به ابولا گزارش شد در حالی که هفته پیش از آن شصت و پنج مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده بود.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود اذعان کرد مبارزه با ابولا در غرب آفریقا به علت شیوع زیاد این بیماری، گستردگی جغرافیایی مناطق آلوده و همچنین خودداری ساکنان برخی از مناطق از رعایت تدابیر بهداشتی پیشگیرانه و درمانی، با چالشها و موانع جدی روبرو شده است.

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت در مجموع بیست و دو هزار و چهارصد و نود و پنج نفر در نه کشور جهان به این بیماری مبتلا شده اند و از این تعداد هشت هزار و نهصد و هشتاد و یک نفر جان خود را از دست داده اند. به جز پانزده مورد بقیه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری ابولا در سه کشور گینه کوناکری، سیرالئون و لیبریا در غرب افریقا اتفاق افتاده است. این سه کشور بیشترین تلفات و خسارات را از بیماری ابولا متحمل شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *