شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ایران یک انحصار نفتی آمریکا را شکست

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 490060
انحصار آمریکا در تولید تجهیزات پیچیده سرچاهی با همت متخصصان داخلی صنعت نفت شکسته شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ انحصار آمریکا در ساخت تجهیزات سرچاهی توسط سازندگان داخلی شکسته شد.

مسعود زیاری مدیرعامل شرکت پتروگوهر کیش که مجری فاز 13، 22، 23 و 24 پارس جنوبی است، امروز در مراسم امضا تفاهمنامه ساخت داخل، با سه شرکت خصوصی و عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گفت:‌ امروز توانستیم انحصار یک قلم کالای استراتژیک صنعت نفت را که در اختیار ایالات متحده آمریکا بود، بشکنیم.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری مشترک بین این شرکت نفتی و سازندگان تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور گفت: آمادگی داریم تا تجهیزات مورد نیاز خود را از داخل کشور تهیه و خریداری کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم ساخت مته PDC گفت:‌ این مته نیز در گذشته از خارج وارد می‌شد، اما با همت سازندگان داخلی می‌توانیم این مته را از این به بعد در داخل کشور تولید کنیم.

وی همچنین با اشاره به ساخت تجهیزات SSSV که صرفه‌جویی 300 هزار دلاری به همراه دارد،‌ گفت: یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز بالادست صنعت نفت تجهیزات SSSV است که در گذشته نیز این تجهیزات از خارج کشور وارد می‌شد که با همت متخصصان داخلی دیگر نیازی به واردات این کالاها نیست.

وی در پایان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: خوشبختانه امروز مفتخرم اعلام کنم با همت برخی از سازندگان داخلی عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت انحصار آمریکا توسط متخصصان داخلی در تولید تجهیزات سرچاهی شکسته شد و از این به بعد می‌توانیم این اقلام پرمصرف بخش بالادست صنعت نفت را در داخل کشور تولید و استفاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *