جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بدهی 6 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 489270
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بدهی 6 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هنوز معلمانی هستند که معوقات سال 65 خود را دریافت نکرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس از شهرستان نوشهر، قاسم احمدی‌لاشکی عصر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نوشهری با اشاره به اینکه نگاه جامعه و مسئولان در گذشته وقتی معلمی اضافه‌کاری می‌کرد ولی حقوقی دریافت نمی‌کرد، اظهار کرد: در آن زمان به معلمان نگاه کارآمدی وجود داشت و قدرشناسی صورت می‌گرفت.
 
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مسئولان از مسائل مالی معلمان غافل نشوند»، افزود: این یعنی غفلت از سوی مسئولان صورت گرفته است و باید این غفلت برطرف شود.
 
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93 تنها 10 درصد آن پرداخت شده که دولت و مجلس موظف به رفع این دغدغه و نگرانی‌ها هستند.
 
این مسئول با بیان اینکه برای بخش سلامت 15.5 درصد بودجه در نظر گرفته می‌شود که البته به حق و درست است، گفت: اما وقتی به معلمان می‌رسیم تنها حرف‌های قشنگ زده می‌شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش 6 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، تصریح کرد: معلمان یکی از استان‌های کشور به من مراجعه کردند و دیدم هنوز معوقات سال 1365 را دریافت نکردند، این بسیار نگران‌کننده است که هم دولت و هم وزیرآموزش و پرورش باید پاسخ‌گو باشند.
 
احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش امروز با گذشته قابل قیاس نیست و دارای مشکلات متعددی است، اضافه کرد: وقتی مردم در تهران به‌دنبال بناهای 25 متری هستند، این یعنی وضعیت خانواده‌ها خراب است، در گذشته خانواده‌ها گسترده‌تر بودند و از با هم بودن لذت می‌بردند اما امروز می‌خواهند تنها باشند و این یعنی آموزش و پرورش پویا نداریم تا آینده‌‌نگر باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز بهترین‌ها، معلم می‌شدند اما امروز بهترین‌ها، معلم نمی‌شوند زیرا از افراد کوچه و خیابان دعوت می‌شود که بیایند معلم شوند در حالی که در گذشته آزمون و تربیت معلم بود.
 
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دو رکن اساسی اقتصاد دانش‌بنیان یعنی نیروی انسانی و بخش خصوصی است، اضافه کرد: 32 میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و از هر حیث دارای ظرفیت‌های زیادی هستند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تعداد صندلی دانشگاه‌ها از متقاضیان بیشتر شده است، تصریح کرد: در نشست با نظام مهندسی مازندران آمار 32 هزار مهندس عضو را دادند که 3 هزار و 500 نفر آن از نوشهر، چالوس و کلاردشت هستند و این سوال پیش می‌آید که مگر چقدر کار داریم که این همه مهندس باید پرورش داده شود.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه 5.4 دهم میلیون نفر دانشجو در کشور داریم، گفت: کمیت بر کیفیت در مراکز عملی غلبه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *