جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

موضع‌صریح فرانسه درباره داعش و النصره

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 488904
دبیرکل وزارت خارجه فرانسه با تروریستی خواندن داعش و النصره گفت: فرانسه از این گروه‌ها آسیب دیده و ما هیچگونه تردیدی در تروریستی بودن این گروه ها نداریم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «کریستین ماسه» دبیرکل وزارت خارجه فرانسه عصر دیروز حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه پیرامون  تحولات منطقه رایزنی کردند.

امیر عبداللهیان اظهار داشت: برخی بازیگران از ابتدا به دنبال رویکرد نظامی بودند و در این راستا برای رسیدن به اهداف خود از تروریست‌ها حمایت کردند اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه حل سیاسی تاکید داشت و به طور همزمان از روند اصلاحات سیاسی در سوریه و ارسال کمک‌های انساندوستانه نیز حمایت کرد. 

وی با ابراز نگرانی از نقض آتش بس در سوریه توسط گروه های مسلح، بر ضرورت درک درست جامعه بین‌الملل پیرامون تعریف گروه های تروریستی در سوریه خاطرنشان کرد: علیرغم توافقات صورت گرفته در ژنو در خصوص آتش بس در سوریه، متاسفانه برخی گروه‌های مسلح با اتخاذ رویکرد خصمانه در اقدامی هماهنگ و منسجم و برنامه ریزی شده با داعش و القاعده این آتش بس را نقض کردند.

کریستین ماسه دبیرکل وزارت خارجه فرانسه نیز با اشاره به ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح سوریه افزود: تهران و پاریس نقاط مشترکی در خصوص راه حل بحران سوریه دارند. مبارزه با تروریسم و حمایت از روند دموکراسی در سوریه و اینکه آینده سوریه باید به دست مردم آن کشور رقم بخورد از نقاط مشترک دیدگاه دو کشور در خصوص سوریه است.

دبیرکل وزارت خارجه فرانسه با تروریستی خواندن داعش و النصره تاکید کرد: فرانسه نیز از این گروه ها آسیب دیده و ما هیچگونه تردیدی در تروریستی بودن این گروه ها نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *