سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

آغاز فصل گرمای خراسان‌رضوی با کم‌آبی

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 487390
اکنون که کمتر از دو ماه تا آغاز تابستان ۹۵ باقی مانده کسری تأمین آب شرب در استان خراسان رضوی در مرز ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه است و پیش بینی می شود در پیک مصرف حدود ۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه با کسری تأمین آب شرب در این استان مواجه باشیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، استان خراسان رضوی یکی از پرجمعیت ترین استان های کشور است و از نظر رشد جمعیت نیز یکی از استان های مولد و مهاجرپذیر محسوب می شود. این استان بزرگ با دارا بودن 72 شهر به تبع جمعیت تحت پوشش در مصرف آب نیز در بخش شهری جزو استان های پُرمصرف دسته بندی می شود.

در حال حاضر از مجموع 72 شهر این استان، 30 شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند و مجموع این کسری آب به میزان حدود 1000 لیتر بر ثانیه برآورد شده است.

پیش بینی ها حاکی از این است که در صورت ادامه روند مصرف در استان، با وجود منابع فعلی آب، تعداد شهرهای استان که با بحران آبی مواجه هستند در تابستان به 33 شهر برسد.

حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی سال گذشته هشدار داده بود که "پیش بینی می شود در سال 95 با کسری 1300 لیتر بر ثانیه ای آب در شهرهای استان مواجه باشیم.

اکنون که کمتر از دو ماه تا آغاز تابستان 95 باقی مانده کسری تأمین آب شرب در این استان در مرز 1000 لیتر بر ثانیه است و پیش بینی می شود در پیک مصرف حدود 1300 لیتر بر ثانیه با کسری تأمین آب شرب در این استان مواجه باشیم.

متوسط مصرف آب در بخش شهری استان خراسان رضوی بدون احتساب شهر مشهد، حدود 14 مترمکعب در ماه برای هر مشترک است و طبق آمار رسمی آبفای خراسان رضوی، 17 درصد از مشترکان شهری این استان در زمره مشترکان پرمصرف قرار می گیرند و 83 درصد مصرفی متناسب دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *