شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مجوزگرانی برای محصولات ایران‌خودرو و سایپا

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب: 487304
شورای رقابت در نشست عصر امروز خود مجوز گرانی محصولات ایران خودرو و سایپا را صادر کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شورای رقابت در جلسه عصر امروز خود بررسی بازار خودرو و نحوه اجرای دستورالعمل تنظیم قیمت در سال گذشته را در دستور کار قرار داد.  بر این اساس اعضای شورا برای افزایش ۰.۴ درصدی محصولات سایپا و تا ۱.۸۱ درصدی محصولات ایران خودرو تصمیم گیری کردند.
 
در جلسه امروز گزارش تورم بخشی بانک مرکزی و گزارش کیفیت خودروی سازمان بازرسی مورد بررسی قرار گرفت. در عین حال شورا تصمیم گرفت که همچنان دستورالعمل فعلی قیمت گذاری خودرو در سال جاری پا بر جا بماند.
 
رضا شیوا در این زمینه گفت: براساس گزارشات، گروه سایپا به دلیل بی‌کیفیت بودن خودروهای خود جریمه کم کیفیتی را دریافت کرد و به طور متوسط این جریمه منفی ۱.۸۶ درصد تعیین شد.
 
رئیس شورای رقابت افزود: نرخ تورم بخشی محصولات سایپا براساس اطلاعات ۴.۲۸ درصد اعلام شد که در نتیجه افزایش قیمتی که این شرکت می‌تواند دریافت کند، ۰.۴ درصد است.   
 
وی درباره محصولات ایران خودرو گفت: کیفیت محصولات ایران خودرو بهتر است و تورم بخشی محصولات این شرکت ۳.۷۲ درصد اعلام شد و جایزه ۰.۱ درصدی را از کیفیت دریافت و مجوز افزایش قیمت محصولات خود را تا ۱.۸۱ درصد دریافت کرد.
 
البته مرکز ملی رقابت به زودی قیمت جدید انواع خودرو را با توجه به دستورالعمل قیمت گذاری اعلام خواهد کرد،  همچنین شورای رقابت در جلسه آتی قیمت گذاری خودروهای دارای رقیب خارجی را از دستور کار خارج می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *