پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
مدیر عامل سابق ایران خودرو :

همه مردم از خودروسازها ناراضی نیستند

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 427719
منطقی در واکنش به نارضایتی های مردم از صنایع داخلی خودروسازی معتقد است: «بحث های رسانه ای را باید از واقعیت ها جدا کرد. بحث های رسانه ای باید تعدیل شوند. می توانیم بگوییم اینگونه نیست که الان ۱۰۰درصد مردم از این صنایع ناراضی هستند.»
به گزارش جهان به نقل از افکارنیوز، منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در مورد تاثیر توافق ژنو بر وضعیت این صنعت و اینکه آیا تاثیر محسوسی را داشت یا خیر، می گوید: «در صنایع هوایی قبل از توافق مشکل چندانی نداشتیم. قطعات تهیه می شد و مشکلی وجود نداشت . اتفاقی که پس از توافق افتاد تهیه کردن برخی از آنها به صورت محدودتر و هزینه کمتر بود.»

مدیرعامل سابق ایران خودرو، در مورد عواقب نبود توجه ویژه به وضعیت توسعه فناوری و تکنولوژی در صنایع خودرو سازی می گوید: «صنایع خودروسازی در دوران مختلف این مسئله را مطرح و سعی کرده اند به این موضوع واکنش نشان دهند. مهمترین واکنش خودروسازان به بحث فن آوری و توسعه تکنولوژی در دهه ۷۰ صورت گرفت. می توانیم بگوییم راه توسعه خودروسازی این است که نگاه ویژه ای به صنعت خودروسازی داشته باشند اما این روند کند است.»

با این حال منطقی معتقد است: « با همین وضعیت فعلی و با اصلاح نگاه به این صنعت، خودروسازان می توانند در یک برنامه ۵ساله به جایگاه لازم برسند.»

او در پاسخ به این سوال که منظور او از «جایگاه لازم، صنایع خودروسازی کره است یا کشورهای دیگر» می افزاید: «خودروسازی کره به شدت در حال افزایش فاصه خود با ایران است. بهتر است بگوییم صنایع خودروسازی دو گروه هستند؛ کشورهایی مانندخودروسازی های برزیل، ترکیه و آرژانتین. ما می توانیم جایگاه خوبی در این دسته به دست آوریم. دسته اولی ها نیز همان صنایع خودروسازی کره و سایر کشورهای پیشرفته در این صنعت هستند که با توسعه زمینه های همکاری تکنولوژیک قطعا می توانیم به آنها نیز برسیم. ولی در عرض ۵سال نمی توانیم به صنایع خودروسازی دسته اولی ها نزدیک شویم.»

منطقی با اذعان به نبود یک دیدگاه و مدیریت ثابت در خودروسازی تاکید می کند: «خودروسازی ما نسبت به مسئله فن آوری نگاه متفاوتی داشتند. اگر این نگاه ها ثابت بود و به سمت نگاه هایی بود که هر فرد دیگری این نگاه را داشت، در خودروسازی ما اتفاقی می افتاد که در صنایع دیگر رخ داد و ما امروز شاهد همان رشد و شکوفایی بودیم.»

مدیر عامل سابق ایران خودرو این را هم می گوید که « ما در خودروسازی شاهد اتفاقات خیلی خوبی بودیم. مثلا در شرایط تحریم توانستند مجموعه های داخلی بیشتری بسازند یا مجموعه های بین المللی دیگری جایگزین کردند. آنها همچنین در بحث طراحی وارد شدند به طوریکه به گفته خودروسازان، آنها یک تا دو محصول جدید دارند. ولی آن ها باید سرعت پیشرفت خود را افزایش دهند.»

منطقی در واکنش به نارضایتی های مردم از صنایع داخلی خودروسازی معتقد است: «بحث های رسانه ای را باید از واقعیت ها جدا کرد. بحث های رسانه ای باید تعدیل شوند. می توانیم بگوییم اینگونه نیست که الان ۱۰۰درصد مردم از این صنایع ناراضی هستند. به عنوان مثال ۲۰ تا ۳۰ درصد ناراضی هستند اما ما در زمان تهیه گزارش ۳۰درصد ناراضی را می گوییم اما ۷۰درصد راضی را مورد توجه قرار نمی دهیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *