دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

جزئیات‌مغایرت‌استاندارد بنزین توزیعی تهران

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 487089
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با تشریح مغایرت استانداردی بخشی از بنزین توزیع شده در تهران، اظهار داشت: میزان بنزن موجود در این نمونه 1.2 درصد بود که بالاتر از سطح استاندارد یعنی یک درصد است.
به گزارش جهان، وحید مرندی مقدم در گفت و گو با فارس با اشاره به مغایرت یک نمونه بنزین توزیع شده در تهران با استاندارد، اظهار داشت: در نمونه‌برداری که طی بهمن و اسفند سال گذشته از 10 جایگاه عرضه بنزین در تهران صورت گرفت، یک نمونه بنزین از نظر میزان بنزن با استانداردها مغایرت داشته است.

وی ادامه داد: میزان بنزن موجود در این نمونه 1.2 درصد بود در حالی که سطح استاندارد بنزن، یک درصد تعریف شده است.

مرندی مقدم تصریح کرد: بنزن موجود در نمونه‌های دیگر تهیه شده در تهران یک یا کمتر از یک درصد بوده است.

به گفته وی، نمونه‌های بنزین در تهران از 10 جایگاه عرضه بنزین تهیه و سعی شده این نمونه‌ها از همان جایگاه‌هایی که در نمونه‌برداری قبلی یعنی سال 93 مد نظر قرار داشتند، تهیه شود.

وی تصریح کرد: در نمونه‌برداری‌هایی که قبلاً صورت گرفته بود حتی بنزن بالای 5 و 6 درصد نیز مشاهده شده بود.

معاون رئیس سازمان استاندارد ادامه داد: نتیجه نمونه‌برداری بنزین از تهران آماده شده اما نتیجه آزمون بنزین توزیع شده در 7 کلان‌شهر دیگر هنوز نهایی نشده است.

به گزارش فارس، نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد روز گذشته از اعلام نتیجه نهایی آزمون بنزین در 8 کلان‌شهر تا پایان اردیبهشت خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *